Článek
Vedle Budvaru občanští demokraté v roce 2012 ve Sněmovně zmiňovali třeba i České dráhy, společnost Čepro, která mj. vlastní síť čerpacích stanic EuroOil, či churavějící České aerolinie.
Privatizaci ČSA spustila vláda Petra Nečase (ODS) o rok později prodejem 44 procent akcií národního dopravce korejské společnosti Korean Air za 68 milionů korun. Bývalá ministryně financí Alena Schillerová (ANO) před třemi lety veřejnost ujišťovala, že tehdejší vláda ANO a ČSSD Budvar nikdy nezprivatizuje. Označila ho přitom za „rodinné stříbro“.
Pekarová Adamová chce prodat Budvar
Její nástupce Zbyněk Stanjura (ODS) před rokem v médiích nevylučoval, že v případě volebního úspěchu by se ODS mohla pokusit alespoň o částečnou privatizaci České pošty a Českých drah. Po nástupu do křesla ministra financí však Právu letos v únoru řekl, že to není jeho prioritou.
„Až na to bude čas, tak o tom budeme debatovat, ale určitě nebudeme vylepšovat bilanci státního rozpočtu jednorázovými příjmy z privatizace,“ prohlásil několik dní před vypuknutím války na Ukrajině.