Hlavní obsah

Proč se u toho pořád cpe? Okamura našel novou, eskamotérskou roli

3:18
3:18

Poslechněte si tento článek

Předseda opozičního hnutí SPD Tomio Okamura se v posledních týdnech rozhodl na sociálních sítích prezentovat skrze „akční videa“ připomínající vzdáleně reportážní vstupy zpravodajů komerčních televizních stanic. A ve svých eskamotérských kouscích navíc často jí.

Foto: Facebook / Tomio.cz

Tomio Okamura

Článek

Zatímco donedávna si předseda SPD vesměs vystačil se standardním formátem „mluvící hlavy“ doplněným o grafiky, nově ke svým stávajícím i potenciálním stoupencům promlouvá po vzoru zahraničních influencerů při jídle či od čerpací stanice.

Okamura tak s hranolkem v ruce mimo jiné glosoval, kde podle něj mají volit Ukrajinci. Při pojídání pizzy okomentoval výrok premiéra Petra Fialy (ODS) o dorovnání tuzemských platů na německou úroveň, aby pár dní nato, tentokrát opět v řetězci rychlého občerstvení, hypnotizoval diváky pohledem upřeným do objektivu při tom, jak si jednorázovým příborem dopřává z papírového kelímku zmrzlinu.

Proč se nad talířem polévky s játrovými knedlíčky rozhodl mudrovat o rozdílnosti migrační politiky nebe a pekla, ví patrně jen samotný předseda. Podobně nejasný je další videovzkaz natočený tamtéž, tentokrát nad talířem se svíčkovou a knedlíkem.

Z jiného ranku bylo Okamurovo „zamyšlení“ nad cenami paliv, možná i elektromobilitou, pořízené pro změnu na benzince. Další z glos, věnovaná opět Ukrajině, byla natočena opět ve fastfoodu. Tentokrát nad klasem kukuřice. Velmi dobře se šéf SPD pobavil při popíjení colového nápoje tamtéž, na vážné téma pak promluvil při rozbalování hamburgeru.

Nad topinkou s tatarským biftekem Okamuru pro změnu napadlo zalepit premiérovi ústa. Prý by se tak zastavil přísun dezinformací.

Do série akčních vstupů lze zařadit i příspěvky vystavěné na leitmotivu předseda přichází, respektive předseda prochází dveřmi. Je přitom lhostejno, zda varuje před „Armageddonem“ či před halal porážkami zvířat, přičemž si významně přejíždí prstem pod krkem, aby naznačil podřezání.

Mezi nejpropracovanější klipy patří nákup v samoobsluze z doby, kdy českou společností hýbaly přemrštěné ceny másla v obchodech. V příspěvku za vydatné pomoci poslaneckých kolegů ukázal, že ceny tohoto „tekutého zlata“ se v sousedních zemích lišily a v Česku byly v daný čas nejvyšší.

Někdy jde důstojnost stranou

Že jsou politici v honbě za hlasy voličů ochotni udělat ledacos, dokazuje již delší dobu místopředsedkyně hnutí ANO a někdejší ministryně financí Alena Schillerová. I ona má, podobně jako Okamura, slabost pro řetězce rychlého občerstvení. Naznačuje to alespoň jedna z jejích posledních kreací, v níž se neváhala převléknout za symbolický pytel hranolků, což se okamžitě stalo terčem internetových vtipálků.

Podobně si „naběhl“ i premiér Fiala, který se loni vypravil na srovnávací nákupy do Německa.

„Došel k tomu, co už všichni víme, že je tam levněji, ačkoliv mají Němci třikrát vyšší platy než my,“ glosoval tehdy premiérovu marketingovou akci politolog Lukáš Valeš.

Levnější a lepší nákupy v Německu objevil dokonce už i premiér Fiala

Domácí

Výběr článků

Načítám