Článek
„Vojenský dopravní letoun získal nové zbarvení, které je obdobou nátěru větších armádních airbusů,“ řekl Právu Petr Sýkora z tiskového odboru obrany.
Německý servis udělal generální opravy obou motorů, renovoval interiér, a to vše za 180 miliónů korun. Obrana původně chtěla challenger prodat a koupit nový proudový letoun, ale nenašla miliardu korun navíc, a proto raději zvolila cestu generální opravy.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Oprava s Omnipolem
Kritiku vzbuzuje fakt, že obrana kvůli servisu a opravám tryskáče sama neoslovila německé servisní středisko kanadského výrobce Bombardier a opravu zprostředkovala firma Omnipol.
Obrana se hájí, že jinak než prostřednictvím Omnipolu nešlo opravu zařídit. „Servisní firma i výrobce, přes pokusy ministerstva obrany o změnu stavu, upřednostňují spolupráci s prostředníkem,“ uvedl resort.
Challenger má dolet 6200 kilometrů. Politici ho používají už od roku 1991 a dosud nalétal téměř šest tisíc hodin. „Další velká technická revize bude potřeba až za pět let,“ uvedl mluvčí Sýkora.