Článek
K nebývalé rozestavěnosti je nutné ještě připočítat pokračující modernizaci dálnice D1 a desítky kilometrů silnic prvních tříd, jejichž výstavbu plánuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájit rovněž v příštím roce. Celkem by mělo jít o 200 km.
Na otázku Práva, zda je to pro rok 2016 zvládnutelný cíl, odpověděl mluvčí ŘSD Jan Rýdl: „Skutečně to plánujeme. O tom, kolik to nakonec bude, však rozhodne mnoho faktorů. Zejména zda se včas podaří dotáhnout do konce veřejné soutěže a vykoupit pozemky. K tomu chceme plně využít nynějšího zimního období.“
Mezi prioritami i pražský okruh
Modernizace D1 má v příštím roce pokračovat nejméně na pěti úsecích s co nejmenšími dopady na plynulost provozu. Na této dálnici i na dálnicích D2, D5, D8 a D11 budou rovněž probíhat velké opravy vozovek. Mezi priority patří také zahájení stavby další části silničního okruhu kolem Prahy, konkrétně úseku z Běchovic k D1.
V roce 2016 chce ŘSD urychlit výstavbu silnice R35, která se od Nového roku přejmenuje na dálnici D35. Zahájena má být stavba dálnice D11 od Hradce Králové do Jaroměře. Pokračovat bude budování silnic R6 a R7 (nově D6 a D7), i dálnice D3 v Jihočeském kraji.
Odstartovat má rovněž stavba obchvatu Frýdku-Místku na R48 (D48) a severního obchvatu Opavy. „Seznam plánovaných staveb je ale výrazně delší. Bude se průběžně rozšiřovat o ty projekty, které budou připraveny k výstavbě,“ informoval Rýdl.