Článek
Rozhodnutí, kdy přesně se rozběhne třetí fáze opravy, zatím nepadlo.
První přípravné práce vypukly v lednu výměnou ložisek severního mostu. O tomto víkendu musejí řidiči počítat na modřanské straně mostu s redukcí jízdních pruhů a využitím tzv. přejezdových prahů.
Řemeslníci se také chystají vybudovat speciální konstrukci pod severním chodníkem. „Je nezbytná při bourání a výstavbě nové římsy severní poloviny severního mostu,“ vysvětlila mluvčí správy komunikací Barbora Lišková. Stavební firma musí nejprve odbourat původní římsu, na jejím místě vybudovat provizorní lávku a připravit vše na betonáž nové finální římsy.
Jelikož římsa slouží jako chodník a cyklotrasa, je třeba ji zcela uzavřít. Mimo provoz je od 5. února severní chodník severního mostu, tedy blíž k Podolí, a cyklotrasa. Práce po etapách až do léta ovlivní provoz v Modřanské ve směru do centra v místě před, pod a za podjezdem.
Kvůli přeložce telekomunikačního kabelu platí následující omezení: |
11. února od 6 do 19 hodin zůstane uzavřen levý jízdní pruh ve směru z Prahy 5 na Prahu 4. |
Od 12. do 15. února bude omezen provoz ve směru od Braníka na Smíchov. |
Od 16. do 17. února práce ovlivní provoz ve směru od Braníka na Smíchov. |
Od 15. do 17. února platí omezení i pro výjezd ve směru do Strakonické ulice ve směru od Braníka na Smíchov. |
Přípravné práce na stavbě přejezdů pro převedení jednoho jízdního pruhu do protisměru přijdou na řadu od 19. února do 11. března. Omezení se dotkne směru od Braníka na Smíchov i nájezdové větve z Modřanské na Barrandovský most.
První fáze rekonstrukce století, jak je nezbytná renovace mostu z 80. let minulého století označována, se rozběhla v roce 2022.