Hlavní obsah

Příměstské vlaky v okolí Prahy budou mít kratší intervaly

Praha

Vlakové linky pražské integrované dopravy (PID) se od prosince v souvislosti s novým jízdním řádem dočkají posílení a na některých linkách i zkrácení intervalů. V úterý o tom informoval mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal. Příměstské vlakové linky denně využívají desítky tisíc lidí.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Poslední spoje momentálně vyjíždějí již kolem půl jedné.

Článek

„Nejpodstatnějšími novinkami je zavedení nočního rozjezdu vlaků z Prahy do vybraných příměstských lokalit včetně rozšíření počtu večerních vlaků na více tratích ve Středočeském kraji,” uvedl Drápal.

Noční rozjezd vlaků by se měl konat o víkendech v 2:30. Vlaky ze všech směrů přijedou na pražské Hlavní nádraží ve 2:20 hod., o deset minut později zase odjedou na své trasy.

Spoje tak vyplní stávající, asi čtyřhodinovou mezeru mezi posledními nočními a prvními ranními spoji. Poslední spoje momentálně vyjíždějí již kolem půl jedné.

Změna se týká linek označených S1, S22, S3, S4, S5, S7, S8 a S9.

Více spojů i celoroční provoz

Na lince S5 z Prahy na Kladno bude nově zaveden nový pár spěšných vlaků. Stejně tak přibudou vlaky na lince S6 z Prahy přes Nučice do Berouna a v ranní špičce pracovního dne na lince S3 na trati Všetaty–Praha. Na lince S7 pojedou vybrané vlaky ve špičkách pracovního dne z Prahy-Radotína až do Řevnic.

Foto: Pražská integrovaná doprava

Tarifní pásma PID na železnici

Ropid předpokládá posílení vlaků také na lince S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem a na lince S9 Praha–Benešov. Celoročně pak budou jezdit vlaky na lince S65 z Hostivice do Prahy. Dosud jezdily pouze ve dny školního vyučování, od prosince pojedou celoročně ve všechny pracovní dny. Zkráceny budou intervaly vlaků S8 a S80.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Propojení pražské městské hromadné dopravy s příměstskými autobusovými a vlakovými spoji umožňuje cestujícím cestovat na jednu jízdenku mezi hlavním městem a přilehlými obcemi, ale i mezi jednotlivými místy v okolí Prahy. Současný systém zahrnuje kromě hlavního města také obce vzdálené i více než hodinu cesty autobusem.

Příměstské linky začaly fungovat 11. ledna 1992, dnes pražská integrovaná doprava zahrnuje vedle městských a příměstských autobusů, tramvají, metra a vlaků také některé přívozy nebo lanovku na Petřín. Systém je rozdělen na několik pásem a cestující pak platí za dopravu podle toho, kolika pásmy po cestě projíždí.

Související články

Výběr článků

Načítám