Článek
„Půjde o úsek D35 mezi Časy a Ostrovem, o obchvat Frýdku-Místku na D48 a o navazující připojení na dálnici D56,“ řekl Právu k plánu zprovoznění nových úseků mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Zahájení stavby se chystá u dalších zhruba 50 kilometrů dálnic. Mezi nimi by měl být například i poslední nedokončený úsek D1 u Přerova nebo rozšíření D1 na tři pruhy na jihu Brna. A dále úseky D6 Hořesedly nebo dva úseky D55.
Rozšíření mýta
V uplynulém roce byly otevřeny obchvaty Lubence a Otrokovic, úsek D7 kolem Panenského Týnce, část D35 mezi Opatovicemi a Časy a na D11 úseky Hradec Králové–Smiřice a Smiřice–Jaroměř. To není špatná bilance v porovnání například s rokem 2018, kdy se zprovoznily pouhé čtyři kilometry dálnice.
Rychleji do Polska. ŘSD otevřelo nový úsek D11
Kromě toho se ve skončeném roce podařilo dotáhnout opravy posledních 50 kilometrů klíčové dálniční tepny D1 v rámci téměř devítileté modernizace, tedy kromě mostu Šmejkalka u Mirošovic.
Pokračovat ve výstavbě dálnic tempem několika desítek kilometrů ročně si dal za cíl i nový ministr dopravy Martin Kupka z ODS. Za největší priority označil dostavbu Pražského okruhu a D35.
Otevřel se nový úsek D35
Co se týče nových silnic I. třídy, těch by v roce 2022 mělo být zprovozněno 19,6 kilometru, například křižovatka I/54 a I/55 ve Veselí nad Moravou, další část obchvatu Mělníka (silnice I/9, I/16) nebo první etapa průtahu Přerovem (I/55).
Ministerstvo dopravy ještě pod vedením Karla Havlíčka (ANO) také připravilo návrh na rozšíření zpoplatnění mýtným o dalších 380 kilometrů silnic I. tříd a 70 kilometrů nově zprovozněných dálnic od poloviny příštího roku. Rozhodovat o něm bude nová vláda Spolu a PirSTAN. Ta s rozšířením mýta počítala už ve svém programovém prohlášení.