Článek
„Půjde o úsek D35 mezi Časy a Ostrovem, o obchvat Frýdku-Místku na D48 a o navazující připojení na dálnici D56,“ řekl Právu k plánu zprovoznění nových úseků mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Zahájení stavby se chystá u dalších zhruba 50 kilometrů dálnic. Mezi nimi by měl být například i poslední nedokončený úsek D1 u Přerova nebo rozšíření D1 na tři pruhy na jihu Brna. A dále úseky D6 Hořesedly nebo dva úseky D55.
Rozšíření mýta
V uplynulém roce byly otevřeny obchvaty Lubence a Otrokovic, úsek D7 kolem Panenského Týnce, část D35 mezi Opatovicemi a Časy a na D11 úseky Hradec Králové–Smiřice a Smiřice–Jaroměř. To není špatná bilance v porovnání například s rokem 2018, kdy se zprovoznily pouhé čtyři kilometry dálnice.
Kromě toho se ve skončeném roce podařilo dotáhnout opravy posledních 50 kilometrů klíčové dálniční tepny D1 v rámci téměř devítileté modernizace, tedy kromě mostu Šmejkalka u Mirošovic.
Pokračovat ve výstavbě dálnic tempem několika desítek kilometrů ročně si dal za cíl i nový ministr dopravy Martin Kupka z ODS. Za největší priority označil dostavbu Pražského okruhu a D35.
Co se týče nových silnic I. třídy, těch by v roce 2022 mělo být zprovozněno 19,6 kilometru, například křižovatka I/54 a I/55 ve Veselí nad Moravou, další část obchvatu Mělníka (silnice I/9, I/16) nebo první etapa průtahu Přerovem (I/55).
Ministerstvo dopravy ještě pod vedením Karla Havlíčka (ANO) také připravilo návrh na rozšíření zpoplatnění mýtným o dalších 380 kilometrů silnic I. tříd a 70 kilometrů nově zprovozněných dálnic od poloviny příštího roku. Rozhodovat o něm bude nová vláda Spolu a PirSTAN. Ta s rozšířením mýta počítala už ve svém programovém prohlášení.