Článek
Asistenti přepravy spolu se strážníky zkontrolovali 1724 cestujících v 57 spojích, z tramvají vykázali 216 pasažérů. Uvedla to mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Tereza Šnoblová.
Mimořádných nočních bezpečnostních akcí, kdy asistenti přepravy a strážníci vyrážejí do vozů a na zastávky městské hromadné dopravy nad rámec běžných kontrol, bylo letos šest. „Tentokrát se 12 asistentů přepravy a šest strážníků zaměřilo na úsek mezi zastávkami Křižíkova a Karolina v centru města,“ konstatovala Šnoblová.
Kvůli zvýšení bezpečnosti nechá DPO nainstalovat kamery do dalších 127 autobusů, deseti trolejbusů a šesti tramvají. V příštím týdnu je v plánu podpis smlouvy s dodavatelem. Zakázka přijde na více než 22 milionů korun a do vozů má být instalováno zhruba 1000 kamer. DPO se tak stane prvním veřejným dopravcem v ČR, který bude mít celý vozový park pokrytý kamerami, s výjimkou vozů s plánovaným vyřazením.
Anketa
Opilý řidič v Ostravě vyvrátil sloup veřejného osvětlení
„Každý dovybavený dvanáctimetrový autobus bude mít pět kamer, stejně tak i každý trolejbus. Na jednu velkokapacitní tramvaj připadne kamer deset, aby byl pro zvýšení bezpečnosti cestujících pokrytý prostor uvnitř celého vozidla. Každé vozidlo bude mít i dvě kamery monitorující prostor před a za vozidlem. Instalace by měla proběhnout do několika měsíců,“ sdělila mluvčí.
„Bezpečnost cestujících je pro nás prioritou. Věříme, že právě tímto krokem přispějeme k jejímu zvýšení. Že jsou kamery pro naše cestující důležité, ukazují i každoroční průzkumy, kdy 99 procent cestujících naši strategii vítá, více než 89 procent z nich kamery dokonce považuje za klíčový prvek bezpečnosti při cestování MHD, druhým je přítomnost asistentů přepravy,“ konstatoval ředitel nákupu a investic DPO Michal Otava.
Nové kamery podle něj nabídnou ještě kvalitnější obraz. Budou také připraveny pro případné budoucí propojení se systémem GENETEC. „Ten je nyní používán u městských kamer například na zastávkách a umožňuje online náhled,“ doplnil Otava.