Článek
„Když nás kontaktoval kreativní tým, tak chtěl něco speciálního. Aby to nepřipomínalo ty předchozí známky,“ řekl Novinkám jednatel Tiskárny Hradištko Jaroslav Štefek.
Tým prezidenta Pavla chtěl nejen netradiční formát, poprvé navíc chtěl natisknout známku na samolepku.
„Zkoušeli jsme různé formáty a šablony, až jsme se jim trefili do vkusu a oni do té šablony vymysleli celý ten layout,“ vysvětlil Štefek.
Pro známky použili tvůrci barvy ze škály Pantone. „V tomto případě to bylo 13 barev. V polygrafii je to ojedinělý jev. Náš stroj musel ten arch v podstatě polknout třikrát, aby vznikla finální známka,“ dodal Štefek.
Prezident Pavel představil svůj oficiální portrét
Odstíny barev jsou podle Štefka namíchány naprosto přesně. Ty barvy jsou přesně definovány a odchylka tam téměř nebyla možná.
Jako Čaputová
Pro portrét byla použita technologie triplexu, stejnou použila tiskárna pro známky slovenské prezidentky Zuzany Čaputové. „To je soutisk tří černých barev, aby byl vytvořen dokonalý černobílý portrét,“ vysvětlil jednatel Tiskárny Hradištko.
Kompletní známku vyrobí stroje do minuty, mezitím je ale řada přípravných procesů. „Jsou tam tři průchody strojem, násek, průsek, výsek a poté se aplikuje hologram,“ doplnil Štefek.
V první fázi se v Hradištku tiskne 100 tisíc archů po deseti známkách. O případném dotisku rozhodne zájem ze strany veřejnosti.
Jednotková cena známek bude 23 korun, což odpovídá ceně standardního psaní. V sérii všech deseti barev tak cena bude činit 230 korun.