Článek
Pavel navštívil velký jihlavský volnočasový areál Český mlýn, kde se zapojil do štafetového běhu dvou družstev složených ze studentů gymnázií a politiků.
Zvítězil tým s hejtmanem. Prezidenta, který uzavíral jednu ze štafet, záhy po vyběhnutí zasáhla křeč do nohy. Doběhl s bolestivou grimasou v obličeji, ale nevzdal se a zhostil se i závěrečné střelby. Pozvánku na jízdu na skateboardu tak záhy s díky odmítl.
„Prezidentský pár projevil přání doporučit k návštěvě jiná místa, než jakými bývají obligátní besedy v prestižních školách. Tip na speciální školství se jim líbil,“ prozradila vedoucí sekretariátu vysočinského hejtmana Ivana Šteklová.
Je to vzkaz Pavlovi, míní o odmítnutí nominace Zemanové a Baxy politologové
Pelhřimovská škola v ulici Komenského aktuálně otevírá obzory necelé padesátce žáků s různými typy omezení, ředitelka Ivana Daňhelová práci v rodinné atmosféře charakterizuje slovy: „Jsme pomalí, ale zanecháváme silnou stopu.“
„Pan prezident s paní chodili po jednotlivých třídách během výuky, zajímali se o práci dětí, byli velmi empatičtí. Děti byly nadšené,“ s neskrývanou radostí popsala Právu průběh návštěvy. Potvrdili to samotní žáci, kteří se vyšli s hlavou státu rozloučit i ven.
„Chtěli jsme vidět, jak vypadá inkluze v jiném gardu. Jak začlenit, či nezačlenit, děti s různou formou postižení do vzdělávacího systému tak, aby to bylo pro ně co nejvýhodnější. Jako se vším se ukazuje, že stoprocentní inkluze také není dobrá, protože některé děti opravdu potřebují speciální péči. Přestože to mnohdy není pro rodiče úplně komfortní, měli bychom mít na zřeteli zájem dětí. V této škole se cítí velmi dobře, měl jsem z toho mimořádně dobrý pocit,“ pochválil školu prezident s dovětkem, že takových zařízení by určitě mělo být více.
V uzavřeném jednání na krajském úřadu si prezident podle hejtmana Vítězslava Schreka (ODS) vyslechl názory a postoje kraje, například na dostavbu Jaderné elektrárny Dukovany, ale i na problematiku trvalého úložiště jaderného odpadu. Mluvilo se i o vysokorychlostní trati či o vzdělávání, které je schopno vychovat kvalifikované absolventy, využitelné v praxi.