Článek
Ministr konstatoval, že vyhláška nyní prochází připomínkovým řízením a platit by měla začít příští rok. Rath dodal, že kraje po této možnosti volají již několik let a jeho region ji prý začne záhy využívat.
Přetížené kamióny se nemalou měrou podílejí na neutěšeném stavu českých silnic, na jejichž opravy se státu i krajům dlouhodobě nedostává peněz. Mobilní váhy by mohly do rozpočtů určitou částku přinést.
Mýtné brány nechceme, připomněl hejtman
Ministr s hejtmanem se bavili rovněž o plánovaném zpoplatnění silnic nižších tříd. Rath ministra upozornil, že nyní užívanou technologii mýtných bran považuje pro tyto komunikace za nevhodnou a vyzval k použití jiné, například satelitního mýta.
Dobeš nepreferuje žádnou z variant a dodal, že nejvhodnější technologii určí výběrové řízení, které by resort rád vypsal v příštím roce. Dobeš zdůraznil, že systém si na svůj provoz musí vydělat.
Do Kladna a Ruzyně z Veleslavína
Politici nalezli shodu i na spojení hlavního města se středočeským Kladnem. Za nejvhodnější považují vlakové spojení Kladna s pražským Veleslavínem, kde má v souvislosti s prosloužením metra trasy A vzniknout dopravní terminál. To by vyřešilo i propojení na Ruzyňské letiště. Dobeš chce, aby byl projekt financován i z evropských fondů.
V neposlední řadě Rath s Dobešem jednali o dostavbě Pražského okruhu, zejména o neutěšené situaci v okolí Říčan. Oba podporují jeho variantu přes Běchovice, neboť příprava alternativního řešení, kterou požadují obyvatelé Běchovic, by celý projekt oddálila až o deset let. Nynější návrh je realizovatelný do dvou let, uvedl ministr.