Hlavní obsah

Nehrajeme si na Potěmkinovu vesnici, přednosta před vládní návštěvou školil kolegy

Novinky, jas

Návštěvu premiéra Andreje Babiše (ANO), ministra dopravy a průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) a ředitele Správy železnic (SŽ) Jiřího Svobody v Olomouckém kraji zpestřilo některým zaměstnancům SŽ doporučení, jak se vzácnou návštěvou jednat. Nešlo přitom o „oficiální metodický pokyn”, ale o iniciativu jednoho z přednostů.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Text apelující na ústrojní kázeň, oholené tváře i perfektní vystupování dal pamětníkům vzpomenout na časy povinné vojenské služby.

Výpravčí jednotlivých stanic se dočkali doporučení, kterak delegaci vhodně popsat situaci v době četných výluk, které často znamenají četná zpoždění spojů.

„Vítáme vás na Moravě. Se stavbou dobrá spolupráce, náhradní autobusová doprava do Olomouce bezproblémová,” uvedl přednosta v návrhu hlášení pro jednoho z podřízených, zatímco na druhého apeloval, aby si kvůli svému tetování vzal košili s dlouhým rukávem.

„Po odchodu ne pouze na shledanou, ale na shledanou, děkujeme za návštěvu,” uzavřel nejmenovaný přednosta ve své edukativní výzvě.

Pro případ mimořádností podřízené nabádal, aby informovali věcně. „Nehrajeme si na Potěmkinovu vesnici, nelakujeme narůžovo. Bude-li sebevrah 'u sousedů' a vlaky budou mít zpoždění nebo jezdit odklonem – normálně informovat o problémech,” doporučil.

„Oběžník” zveřejnil Svaz odborářů služeb a dopravy a začal se šířit i na sociálních sítích. SŽ zdůraznila, že nešlo o oficiální doporučení.

„Jde o interní doporučení pana přednosty svým kolegům, podřízeným. Ze samotné dikce dopisu je patrné, že se jedná o komunikaci s kolegy, které z velké většiny pan přednosta zná osobně. Rozhodně však nešlo o nařízenou a jedinou přípustnou komunikaci s generálním ředitelem a politiky, ale spíše o nezávazné náměty,” sdělil Novinkám mluvčí SŽ Marek Iliaš.

O medializaci návštěvy v kraji se postaral i ministr Havlíček, který ji dokumentoval na Twitteru, přičemž neváhal informovat o „revoluci” na české železnici, kde se momentálně buduje „rychlotrať na 160 kilometrů za hodinu” s moderním zabezpečovacím zařízením ETCS.

Stejný rychlostní limit je na české železnici již řadu let a v mezinárodním srovnání jde o maximální rychlost spíše úsměvnou.

Související témata:

Výběr článků

Načítám