Článek
V animaci, která je na první pohled amatérsky vytvořená pomocí technologie Adobe Flash, se střídají fotografie staršího muže, zřejmě dědečka, a mladíka, které jsou doplněny komiksovými bublinami. V dialogu se dědeček snaží vnuka přesvědčit o tom, že sprejerství není nevinná zábava, ale že odstraňování graffiti stojí nemalé finanční prostředky.
Následně ale v argumentaci přitvrdí až do absurdních rozměrů, když popisuje, jak městu chybí peníze na financování péče o děti, seniory a postižené občany, protože tyto prostředky jsou vynaloženy na boj s graffiti. Animace potom bez rozpaků ukazuje fotografie plačících dětí, zoufalých seniorů či vozíčkářky s hlavou v dlaních, u níž klečí zdravotní sestra a utěšuje ji. Scéna s trochou nadsázky vyvolává dojem, jako by zdravotnice vysvětlovala invalidní ženě, že dnes nemůže dostat večeři, protože na ni kvůli sprejerům už nezbyly peníze.
V závěru animace, na kterou upozornil server Pooh.cz, se dovídáme, že Praha 2 investuje do odstraňování graffiti 10 miliónů korun ročně. Klip zakončuje slogan „Přemluv vnuka i vnučku, syna i dceru. Ať nasměrují své nadání jinam“, jenž je zřetelně inspirován kampaní „Přemluv bábu“, kterou na internetu rozjeli před sněmovními volbami Jiří Mádl a Martha Issová ve snaze přesvědčit seniory, aby nevolili levici.
Na graffiti padne 8,8 miliónu, zlomek rozpočtu
Podle přehledu účetnictví, který Praha 2 na svém webu zveřejnila, utratila městská část v roce 2011 v souvislosti s graffiti 8,8 miliónu korun. Jak samotná účetní zpráva uvádí, tyto náklady byly chybně zaúčtovány nikoliv jako opravy a údržba, nýbrž jako služby. Na tomto účtu přitom došlo k výraznému překročení plánu, místo 14,4 miliónu utratila městská část 43,5 miliónu, přičemž komentář k tomuto nárůstu pouze konstatuje, že byly špatně naplánovány služby správních firem Haspra (o téměř sedm miliónů), Austis (o šest a půl miliónu), Realit EM a Ikon (o dva milióny).
Podle účetní zprávy skončilo hospodaření Prahy 2 v loňském roce přebytkem 22,6 miliónu korun. Příjmy do pokladny činily 603,2 miliónu, výdaje 580,6 miliónu korun.