Hlavní obsah

Pražští radní vybrali verzi tratě z Vinohradské

Právo, Pavla Franzkiová

Pražští radní se v pondělí na svém jednání dohodli na definitivní verzi trasy tramvaje, jež má spojit Vinohradskou třídu s hlavním nádražím směrem k Masarykovu nádraží. Jelikož se jedná o změnu územního plánu, variantu musejí ještě schválit zastupitelé.

Foto: Právo

Návrh nové tramvajové tratě mezi Muzeem a Senovážným náměstím

Článek

„Z hlediska územního plánu jsme ve fázi, že zastupitelé musejí odsouhlasit variantu vedení tramvaje, která se dlouhodobě probírala s ministerstvem kultury,“ uvedl náměstek primátora Petr Hlaváček (Spojené síly pro Prahu, za TOP 09). Územní plán by se podle něho měl změnit během jednoho roku. Hlaváček upřesnil, že zvolenou variantu musí ještě Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) zapracovat do změny územního plánu hlavního města.

Při cestě mezi Státní operou a hlavním nádražím budou muset tramvaje překonat část magistrály, aby pokračovaly do horní části ulice Politických vězňů.

Hlaváček vysvětlil, že jde o verzi, která se týká toho, jak povede tramvajová trať Vrchlickými sady, tzv. Sherwoodem, aby se zbytečně park neponičil. „Tato verze je dohodnuta s ministerstvem kultury, a to tak, jak projede tramvaj od opery směrem do Washingtonovy ulice. Pojede podél hlavního nádraží až k Masarykovu nádraží,“ přiblížil Hlaváček. O potřebě revitalizovat Vrchlického sady se mluví snad už desetiletí.

Plzeňští studenti vymysleli tramvaj budoucnosti. Bude bez řidiče

Věda a školy

Tramvaj z Vinohradské ulice podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) projede mezi historickou a novou budovou Národního muzea. Okolo bývalého federálního shromáždění zabočí doprava. „Následně dojede ke Státní opeře, odkud sjede dolů do Washingtonovy ulice, kde zabočí doprava směrem k hlavnímu nádraží,“ vysvětlil náměstek pro dopravu. Od odbavovací haly trať povede šikmo ke křižovatce Opletalovy, Bolzanovy ulice a Senovážného náměstí.

„Variant bylo několik. Tato byla prověřena i vizualizacemi na jednání s ministerstvem kultury. Teď jednáme o všech dalších technických parametrech,“ uzavřel Hlaváček, podle něhož další podrobnosti budou radní projednávat na svém příštím zasedání, tedy další pondělí.

Při cestě mezi Státní operou a hlavním nádražím budou muset tramvaje překonat Wilsonovu ulici čili část magistrály, aby pokračovaly do horní části ulice Politických vězňů. Předpokládá se úrovňová křižovatka se světelnou signalizací, která by byla synchronizována se semafory u muzea, aby byla zachována tzv. zelená vlna.

Systém na dálniční známky vyjde na 128 milionů, původně měl stát 400 milionů

Domácí

Zvolenou variantu podle Scheinherra akceptovalo nejen ministerstvo kultury, ale také radnice Prahy 1. Před odbavovací halou hlavního nádraží vznikne zastávka. Podle Hlaváčka bude významná jak pro přestup na vlak, tak pro propojení Vinohrad, Václavského náměstí a Masarykova nádraží.

Kdy tramvaje mají stavět u hlavního nádraží, není ještě jasné. „Jsme v procesu změny územního plánu, takže to se nedá odhadovat,“ sdělil Scheinherr. Největším úskalím při plánování trati podle Hlaváčka je okolí hlavního nádraží, a to z důvodu parku, který se zde nachází. „Nesmí tam dojít k znehodnocení prostranství ani parku,“ upřesnil Hlaváček, který tuto změnu vnímá velmi pozitivně a tato varianta je podle něj ideální.

Související články

Brno opět čeká vlna dopravních omezení

V Brně startuje nová stavební sezona, která přinese dopravní uzavírky i tramvajové výluky. Mezi největší plánované akce patří rekonstrukce vytěžované tepny...

Výběr článků

Načítám