Článek
Práce mají trvat tři roky. „Pražský okruh je klíčovou stavbou nejen pro Prahu, ale i pro celý region. Jeho dokončení výrazně zlepší plynulost dopravy a sníží dopravní zátěž v hlavním městě. Na konci roku 2027 bychom po této stavbě měli jezdit,“ potvrdil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Úsek v budoucnu sníží provozní zatížení na Štěrboholské radiále i Jižní spojce, které dnes zajišťují tranzitní dopravu a jsou extrémně zatížené. Nová trasa tak výrazně odlehčí obytným čtvrtím, jež dlouhodobě čelí vysoké intenzitě dopravy.

Pražský okruh zatím končil v poli. V prosinci se začne stavět část mezi D1 a Běchovicemi.
„Dostavba úseku označovaného číslem 511 je pro Pražský okruh zásadní, protože vytvoří důležité dopravní spojení mezi hlavními dálnicemi ústícími do Prahy. To pomůže nejen obyvatelům, ale i tranzitní dopravě, která nyní město přetěžuje,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl, podle něhož by se po dostavbě kamiony vůbec neměly dostat do Prahy.

V prosinci se začne stavět chybějící část Pražského okruhu.
Úsek bude šestipruhový a patří k nejvýznamnějším dopravním stavbám v ČR. Okruh propojuje dálnice D1, D11 i D5, což by mělo pomáhat kamionové dopravě. Ulevit by měl také přetíženým obcím v okolí Prahy, kde se hlavně v dopravních špičkách ráno a odpoledne tvoří dlouhé kolony. Podle propočtů ŘSD bude tímto úsekem jezdit v roce 2030 denně 70 až 80 tisíc aut. Nyní dosahuje průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60 tisíc vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 procent.
Tunely a lávky
Součástí stavby budou podle informací ŘSD dva tunely Dubeč a Na Vysoké, dále čtyři mimoúrovňové křižovatky, a to u sjezdů na Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Projekt počítá s výstavbou 19 mostů i dvou lávek pro pěší a cyklisty. Na trase je navržených 16 protihlukových stěn o celkové délce téměř osmi kilometrů.

Pražský okruh zatím končil v poli. V prosinci se začne stavět část mezi D1 a Běchovicemi.
Paralelně s tímto úsekem D0 ses má také stavět přeložka silnice I/12 Běchovice–Úvaly. „Předpokládáme, že bychom přeložku začali stavět v létě příštího roku. Tato stavba je naplánovaná na 30 měsíců, což směřuje k tomu, abychom ji na konci roku 2027 zprovoznili společně s dálnicí D0,“ řekl Radek Mátl.
Stavba Pražského okruhu je rozdělena do 11 úseků, v provozu je jich sedm. První se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh rozšířil v roce 2010, kdy ŘSD zprovoznilo část od brněnské dálnice D1 k plzeňské D5.
Jeden z chystaných úseků Pražského okruhu býval kdysi pohřebištěm, odhalili archeologové
