Hlavní obsah

Pražský okruh se natáhne o dalších 12 kilometrů, stavba začne v prosinci

Praha

Ještě letos v prosinci se začne stavět další chybějící část Pražského okruhu D0. Stavaři se pustí do části mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Tato část měří 12,6 kilometru. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo zhotovitele, jímž bude sdružení několika stavebních firem. Náklady budou 9,76 miliardy korun bez DPH.

Foto: Ředitelství silnic a dálnic

Mapa trasy Pražského okruhu D0

Článek

Práce mají trvat tři roky. „Pražský okruh je klíčovou stavbou nejen pro Prahu, ale i pro celý region. Jeho dokončení výrazně zlepší plynulost dopravy a sníží dopravní zátěž v hlavním městě. Na konci roku 2027 bychom po této stavbě měli jezdit,“ potvrdil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Úsek v budoucnu sníží provozní zatížení na Štěrboholské radiále i Jižní spojce, které dnes zajišťují tranzitní dopravu a jsou extrémně zatížené. Nová trasa tak výrazně odlehčí obytným čtvrtím, jež dlouhodobě čelí vysoké intenzitě dopravy.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Pražský okruh zatím končil v poli. V prosinci se začne stavět část mezi D1 a Běchovicemi.

„Dostavba úseku označovaného číslem 511 je pro Pražský okruh zásadní, protože vytvoří důležité dopravní spojení mezi hlavními dálnicemi ústícími do Prahy. To pomůže nejen obyvatelům, ale i tranzitní dopravě, která nyní město přetěžuje,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl, podle něhož by se po dostavbě kamiony vůbec neměly dostat do Prahy.

Foto: Ředitelství silnic a dálnic

V prosinci se začne stavět chybějící část Pražského okruhu.

Úsek bude šestipruhový a patří k nejvýznamnějším dopravním stavbám v ČR. Okruh propojuje dálnice D1, D11 i D5, což by mělo pomáhat kamionové dopravě. Ulevit by měl také přetíženým obcím v okolí Prahy, kde se hlavně v dopravních špičkách ráno a odpoledne tvoří dlouhé kolony. Podle propočtů ŘSD bude tímto úsekem jezdit v roce 2030 denně 70 až 80 tisíc aut. Nyní dosahuje průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60 tisíc vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 procent.

Tunely a lávky

Součástí stavby budou podle informací ŘSD dva tunely Dubeč a Na Vysoké, dále čtyři mimoúrovňové křižovatky, a to u sjezdů na Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Projekt počítá s výstavbou 19 mostů i dvou lávek pro pěší a cyklisty. Na trase je navržených 16 protihlukových stěn o celkové délce téměř osmi kilometrů.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Pražský okruh zatím končil v poli. V prosinci se začne stavět část mezi D1 a Běchovicemi.

Paralelně s tímto úsekem D0 ses má také stavět přeložka silnice I/12 Běchovice – Úvaly. „Předpokládáme, že bychom přeložku začali stavět v létě příštího roku. Tato stavba je naplánovaná na 30 měsíců, což směřuje k tomu, abychom ji na konci roku 2027 zprovoznili společně s dálnicí D0,“ řekl Radek Mátl.

Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, v provozu je jich sedm. První se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh rozšířil v roce 2010, kdy ŘSD zprovoznilo část od brněnské dálnice D1 k plzeňské D5.

Jeden z chystaných úseků Pražského okruhu býval kdysi pohřebištěm, odhalili archeologové

Věda a školy

Výběr článků

Načítám