Článek
V budoucnu by pak měla zmizet i reklama ze silničních mostů, kde má ale Praha smlouvu s dodavatelem uzavřenou do roku 2022. Na svém včerejším jednání o tom rozhodli pražští radní. Důvodem je podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) nejen vizuální smog, ale také nevýhodnost smluv.
Už během letošního roku z ulic zmizí reklamní navigační tabule, které jsou umístěny podobně jako dopravní značky. „Rozptylovaly řidiče, v některých místech překážely chodcům a komplikovaly také údržbu a úklid,“ doplnil Scheinherr.
Uživatelé Facebooku se budou moci vyhnout úzce cíleným reklamám
Komplikovanější ale bude odstranění reklamních nosičů z mostů, jelikož zde má hlavní město smlouvu uzavřenou od roku 1992 a tu lze vypovědět pouze jednou za deset let, v tomto případě tedy nejdříve v roce 2022. TSK tak nyní musí zjistit, zdali je možné reklamu z mostu odstranit dříve.
Jak naučit děti porozumět reklamě
Z ulic celkem zmizí stovky reklamních nosičů, z jejichž pronájmu navíc mělo město podle Scheinherra minimální výnosy. „Za několik set reklamních nosičů dostávala Praha jen jednotky milionů korun. To neodpovídá běžné ceně za reklamu,“ doplnil Adam Scheinherr.