Článek
„Při prohlídkách se kontrolují v podstatě všechny technické parametry, tedy stav zařízení a jejich napojení mezi sebou,“ uvedla Reidingerová.
Kontroloři prochází stanice ve směru od Motola na Bořislavku. Například ve stanici Veleslavín byly zatím zjištěny pouze drobné vady. „Jedná se třeba o chybějící mřížku na vzduchotechnice, to se hned napraví,“ řekl stavbyvedoucí stanice Veleslavín Lukáš Kubín. Kontroly se ve všech stanicích budou před dokončením opakovat.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Stavba má být dokončena 17. listopadu, potom začne DPP s testovacími jízdami. Zprovoznění je naplánováno na duben 2015. Dělníci nyní dokončují především povrchové práce ve stanicích i vestibulech.
„Koleje jsou kompletně hotové a trať je již pod proudem,“ řekl Ďuriš. Plně funkční je i měnírna elektrického proudu v Motole, odkud bude nový úsek napájen. Jako poslední dělníci kompletně dokončí stanici Bořislavka, stavba postupovala od konečné v Motole do Dejvic.
O dvě miliardy méně
Stavba začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku je 22,5 miliardy korun, podle Ďuriše bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší. Z evropských fondů má na stavbu jít 7,5 miliardy.