Článek
DPP nebude velkokapacitní autobusy kupovat, chce si je dlouhodobě pronajmout i se servisem, uvedla mluvčí dopravce Aneta Řehková. Veřejná soutěž by měla být vyhlášena do konce dubna, dodala. Kdy by se nové autobusy mohly na lince objevit, zatím není jasné.
Podnik loni testoval belgický autobus Van Hool AGG300. Do autobusu se vejde téměř 200 cestujících. V běžných kloubových autobusech to je zhruba o třetinu méně. Celková délka je 24,79 metru a cena 4,5 miliónu korun, což je zhruba třikrát více než cena běžného vozu.
Testován byl rovněž Mercedes Benz CapaCity L pro 191 cestujících.
Pražští radní schválili posílení provozu linky 119, kdy jsou všechny spoje autobusové linky navázány na metro A, a to nejen v letních měsících, ale v průběhu celého roku. Vyjma období mezi 07:00 až 08:00, kde by již další zkrácení intervalu narazilo na limity infrastruktury.
Na letiště je možné jet kromě Veleslavína také od stanice metra B Zličín nebo z centra speciální linkou AE (Airport Express).
Rychlodráha nejdříve za 11 let
Na ruzyňské letiště by v budoucnu měla vést z centra rychlodráha. Výstavbu ale nelze očekávat před rokem 2029. Investorem stavby je stát. Vedení města nedávno oprášilo myšlenku prodloužit na letiště trasu metra A. S tím počítala Praha již před deseti lety, nakonec od toho ale ustoupila a ukončila jej v Motole.
Prodloužení metra na letiště by vyšlo na 27 miliard. Výstavba nové trasy D má přijít na 50 miliard.