Článek
Dělníci by v ulicích Legerova, Sokolská a Ječná měli opravit povrchy a obnovit stromořadí. Posoudí také možné vyznačení cest pro cyklisty.
V Ječné ulici, která propojuje Karlovo náměstí se Sokolskou ulicí, by nově měla být vozovka kvůli překračování hluku z protihlukového asfaltu. V případě Ječné musí TSK spolupracovat s dopravním podnikem (DPP). Ten plánuje opravit vytíženou tramvajovou trať, která je ve špatném stavu.
Jak budou ulice konkrétně vypadat, bude jasné až z finální verze projektu. Ten má TSK prodiskutovat se všemi dotčenými účastníky, včetně radnic.
Policie ukázala novou ubytovnu v Praze. Chce na ni nalákat chybějící příslušníky
Zároveň má podle serveru tenderarena.cz vzniknout studie, zda by bylo možné zrušit podchody na Fügnerově náměstí a na Karlově u Nuselského mostu, které vedou pod Legerovou a Sokolskou ulicí. Namísto nich by mohly vzniknout běžné přechody pro chodce.
„Nahrazení podchodů je třeba prověřit v širším měřítku s dopadem na dopravu na ulicích Legerova a Sokolská,“ píše se v dokumentu. Na magistrále vznikl v posledních letech nový přechod pro chodce například u Národního muzea.
Vstřícné a esteticky hodnotné třídy
„Účelem projektů je umožnit vznik vstřícných, esteticky hodnotných a dopravně vhodně uspořádaných městských tříd a veřejných prostranství, která zvýší bezpečnost chodců a cyklistů, zásadně posílí možnosti užívání a zároveň vytvoří dostatek prostoru pro umístění dlouhodobě životaschopného stromořadí s využitím principů efektivního hospodaření se srážkovými vodami,“ píše se v dokumentu.
Na kolik úpravy vyjdou, není v tuto chvíli jasné. Bude záležet mimo jiné na podobě projektu nebo na výsledku tendru na stavebníky. Podle zveřejněného dokumentu by projekty přímo na magistrále mohly vyjít na 800 až 950 milionů bez DPH a v Ječné na 250 až 300 milionů korun bez DPH.
Severojižní magistrála je jednou z nejvytíženějších komunikací v metropoli, denní intenzita provozu činí až 100 tisíc vozidel.