Hlavní obsah

Pražská premiéra. Na Ruzyni začal létat nejdelší Boeing 787 Dreamliner

Praha -Ruzyně

Tento typ letadla už sice v Praze znají, v tomto týdnu se ale na ruzyňském letišti objevila poprvé jeho nejdelší verze. Boeing 787-10 Dreamliner nasadila nově letecká společnost Korean Air na pravidelnou linku mezi Prahou a Soulem. Novinky si ho s kamerou prohlédly zvenku i zevnitř.

Nový letoun Dreamliner 787-10 v PrazeVideo: Michaela Bartošová, Novinky

Článek

Bez publicity přiletěla nejnovější verze Boeingu 787 do Prahy poprvé už toto pondělí, ve středu si ho pak přišli prohlédnout fanoušci letectví a cestování.

„A dnes jsme mu připravili také vodní slavobránu k oslavě dvacátého výročí leteckého spojení mezi Prahou a Soulem,“ řekl zástupce tiskové mluvčí Letiště Praha Jiří Hannich.

„Tento letoun typu Dreamliner nikde jinde v Evropě nepřistává, Praha je jedinou evropskou destinací, kam je nasazován,“ dodal Hannich. Na Letišti Václava Havla se s ním cestující i nadšenci do létání budou moci setkávat pravidelně, dopravce s ním v rámci letního letového řádu létá do Prahy čtyřikrát týdně.

Korean Air má ve flotile hned dva tyto moderní letouny, oba ještě stále voní novotou. Z továrny si stroj společnost převzala teprve v červenci tohoto roku. „Je to kolos, jeho celková délka dosahuje 68 metrů a rozpětí křídel má 60 metrů,“ popsal stroj Hannich.

USA zahájí trestní stíhání Boeingu kvůli pádům dvou letadel 737 MAX

Ekonomika
Foto: Novinky

Nový letoun čekala v Praze vodní slavobrána.

Jeho maximální dolet činí 11 175 kilometrů. Cestovní rychlost dosahuje 907 km/h. Předchozí model překonává na délku o více než pět metrů a pojme až 325 pasažérů.

Rozdíl se skrývá i vevnitř, na palubě. „Má nejnovější interiér business i ekonomické třídy, design sedaček i interiéru v business třídě je úzce propojený s Koreou, má tradiční vzory a zlatavo-měděná barva má evokovat tradiční korejské výrobky z mědi,“ vysvětlovali při prohlídce letounu zástupci dopravce.

Boeing 787 je jedno z nejmodernějších letadel současnosti a je prvním komerčním letounem, jehož trup je vyroben z lehkého materiálu na bázi uhlíkových vláken. Díky své konstrukci spotřebuje až o pětinu méně paliva, což znamená i o pětinu méně vyprodukovaných emisí. Dreamliner je také dvakrát tišší než běžná letadla.

„Jsem fakt překvapený, Korean Air zvolil Prahu jako úplně první dálkovou destinaci právě na tomto Boeingu 787-10, který má úplně novou business třídu a je to vlastně úplně něco nového. Je pro mě čest to vidět napoprvé a vidět ten luxus, který toto letadlo nabízí,“ sdílel s námi své dojmy z prohlídky letadla třeba cestovatelský influencer Adam Mach.

Anketa

Jste fanouškem létání a letadel?
Ano
86,4 %
Ne
13,6 %
Celkem hlasovalo 5767 čtenářů.

Boeing utrpěl obří ztrátu. Zachránit ho má nový šéf

Ekonomika

Výběr článků

Načítám