Článek
„Pokud dnes jezdíte z Čáslavi každý den do Kolína vlakem, můžete si pořídit například čtvrtletní traťovou jízdenku se slevou IN 25 za 2109 Kč. Když si ale koupíte čtvrtletní kupón PID pro tuto trasu, zaplatíte jen 1800 Kč,“ popsal radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl.
Jízdenky PID lze využít jak na osobní vlaky, tak na rychlíky, což je výhodné zejména při cestách ze vzdálenějších lokalit. Pro pravidelné dojíždění se lidem vyplatí pořídit si časové kupóny.
„Tyto kupóny je možné nahrát nejen na Lítačku, ale také na In Kartu Českých drah nebo na běžné bankovní karty Visa a MasterCard, které má dnes už skoro každý v peněžence,” připomněl Petr Tomčík, jenž vede společnost ROPID, která organizuje provoz v rámci PID.
Od října kvůli rozšíření PID vzniknou i dvě nová tarifní pásma 8 a 9. Praha a její okolí, nyní tedy celé střední Čechy, jsou rozděleny do pásem. Cena jízdenek se odvíjí od počtu pásem, přes která cestující jede. Kilometrová vzdálenost mezi městy roli nehraje, záleží jen na pásmu, v němž se nacházejí.
Příklady měsíčního jízdného | |||
---|---|---|---|
trasa | bez slevy | IN 25 | předplacený kupón PID |
Mnichovo Hradiště – Praha-hl. n. | 3668 Kč | 2751 Kč | 2000 Kč (9 pásem) + kupón pro Prahu |
Březnice – Příbram | 980 Kč | 735 Kč | 460 Kč (2 pásma) |
Městec Králové – Nymburk-hl. n. | 1456 Kč | 1092 Kč | 9204 (4 pásma) |
Zruč nad Sázavou – Kutná Hora-město | 1596 Kč | 1197 Kč | 700 Kč (3 pásma) |
zdroj: ROPID |