Článek
Tunel Blanka měl být původně zprovozněn už v roce 2011, termín se ale odsunul na jaro 2014. Cena stavebních prací i technologie měla být zhruba 26 miliard korun, nyní se ale hovoří o více než desetimiliardovém nárůstu.
Praha se pře se stavební firmou Metrostav ohledně nezaplacených faktur za 2,155 miliardy korun. Vedení Prahy však zpochybňuje platnost celé smlouvy, podle níž se tunel staví. Tvrdí, že je neplatná a že dlužné peníze má, ale nemá je jak vyplatit. Jednání Prahy a Metrostavu byla neúspěšná, vedla k zastavení stavby. Metrostav minulý týden podal k rozhodčímu soudu žalobu na pražský magistrát.
Rozdíly v částkách dosahují stovek miliónů
Město navíc neví, kolik za přerušení stavebních prací zaplatí. Na jednání zastupitelského výboru pro dopravu to dnes řekl náměstek Jiří Nouza (TOP 09). Pokud by situace došla tak daleko, že by bylo stavbu třeba zakonzervovat, náklady by se vyšplhaly na částku 1,5 miliardy korun, uvedl.
Stavbu provází i další problémy. Podle zprávy magistrátního kontrolního odboru například nesouhlasí částky v seznamu dokladů k jednotlivým stavbám předloženém odborem účetnictví a částkami vedenými odborem městského investora. Rozdíl v částkách za stavební část je až 400 miliónů korun.