Článek
Stejná situace se odehrála letos v únoru, kdy zůstala stát zhruba třetina z dvou set souprav. České dráhy tehdy avizovaly, že budou s výrobcem jednat o konstrukční změně souprav.
„Jedná se o tutéž závadu jako v minulosti, a to poruchu elektroinstalace, do které když napadne větší množství prachového sněhu, vnikají skrze výdechy chlazení drobné krystaly zmrzlé vody, které zde roztají a způsobí zkrat,“ vysvětlil mluvčí.
České dráhy tak musí na pravidelné spoje posílat jen jednu, místo obvyklých dvou souprav vlaků. V praxi to znamená, že vyjedou vždy jen tři vagony místo běžných šesti.
Za zkracování vlaků hrozí pokuty

„Vlaky jsou hodně plné. Nemáme ale informaci, že by se cestující do vlaku nedostali a zůstávali na nádražích. Omlouváme se za snížený komfort cestování,“ řekl mluvčí.
České dráhy udělaly u souprav City Elephant úpravu sacích filtrů. „Bohužel uvedená změna není dostatečná. Na řešení celé situace dále pracujeme,“ doplnil Vittek.
Pondělní sněžení vystřídal silný mráz, který bude podle meteorologů trvat i v dalších dnech. Mrazivé počasí dnes podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy žádné další komplikace na tratích nezpůsobilo.
Zamrzlé výhybky řešili dopoledne železničáři mezi Zadní Třebaní a Karlštejnem na trati z Prahy do Berouna. Několik desítek minut nejezdily vlaky mezi Poděbrady a Nymburkem.
Vlaky mění řády. Zdraží a místy zrychlí
