Článek
„Zákaz jsme rozšířili i na vozovky. Pokud by se všechny ty segwaye přesunuly z pěších zón na silnice a turisté by se více než dopravě věnovali památkám, vystavovali bychom tím nebezpečí jak je samotné, tak všechny řidiče," uvedla primátorka.
Proti omezení se postavila Asociace segway ČR, která sdružuje 25 firem. O zaměstnání podle ní přijde asi 300 lidí. Asociace hrozí městu žalobami. Osazení nových značek včetně projednání s dotčenými orgány by podle odboru dopravních agend mělo trvat 60 dní, podle primátorky by se to ale mohlo stihnout rychleji.
Podle místostarosty Prahy 1 Richarda Bureše je možné využít ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, které hovoří o nebezpečí z prodlení. „Reálné posouzení možnosti využití příslušného ustanovení zákona necháme ale na odbornících," řekl Bureš.
Zákaz umožnila změna zákona
Zakázat segwaye Praze umožnila změna zákona o silniční dopravě, která definovala, co to je segway. Do té doby zákon na dvoukolová elektrická vozítka pohlížel jako na chodce. Na provoz vozítek, která si na cesty po památkách půjčují většinou turisté, si dlouhodobě stěžovali obyvatelé a radnice Prahy 1.
Pražská památková rezervace pokrývá celou Prahu 1 a část Prahy 2. Do památkové rezervace patří okrajově i části Prahy 4, Prahy 5, Prahy 6, Prahy 7 a Prahy 8. V Praze 6 ale na žádost radnice zákaz platit nebude.