Článek
Návrh odkazuje na kubismus a nemá žádnou konstrukci nad mostovkou, takže nenásilně zapadá do vltavského údolí. Magistrát podle náměstka pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) do konce listopadu zadá vítězným ateliérům zpracování kompletní projektové dokumentace podle návrhu.
Hlavním účelem stavby je zlepšit dopravní propojení obou břehů Vltavy. „Potřebujeme vytvářet paralelní dopravní propojení, která nám umožní převážet lidi jinudy než přeplněnými úseky v centru,” uvedl Dolínek, který rozhodnutí prezentoval spolu s primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO). Dodal, že roli hraje i plánovaná výstavba na bývalém smíchovském nákladovém nádraží.
Most bude určen pro tramvaje, pěší a cyklisty, podle náměstka je možné povolit průjezd i autobusům MHD. Automobilová doprava po něm jezdit nebude. Počítá se s tím, že na most budou moci hasiči nebo záchranná služba.
Východní vyústění mostu bude umístěno u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice. Západní pak povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Součástí projektu je návrh nové tramvajové zastávky Dvorecký most. Odhadovaná cena zahrnuje obě předmostí a další doplňující technické a dopravní stavby.
Chystá se i nová lávka
Zatím poslední pražský most přes Vltavu, Trojský most, byl zprovozněn v říjnu 2014. Vznikl jako součást tunelového komplexu Blanka a nahradil trojský tramvajový most z roku 1981 přezdívaný „rámusák”, jehož provoz byl slavnostně ukončen 7. října 2013 jízdou muzejní tramvaje.
Loni v prosinci se zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Řada dalších mostů v Praze je ve špatném stavu a město chystá jejich opravy, připravuje také stavby několika nových mostů a lávek.