Hlavní obsah

Praha spustí novou trolejbusovou linku na jaře. Vyjde na půl miliardy

Hlavní město Praha na jaře plánuje spustit novou trolejbusovou linku číslo 58, která pojede z Palmovky přes Čakovice do Miškovic. Elektrifikovaný spoj nahradí současnou autobusovou linku 140. Celkové náklady jsou odhadovány na 504,4 milionu korun.

Foto: SOR Libchavy, .

Trolejbus SOR TNS 18

Článek

„Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) vysoutěžil 15 nových kloubových trolejbusů SOR TNS 18 pro linku 58. DPP by všechna vozidla měl obdržet na jaře příštího roku, kdy zahájí plný provoz trolejbusů na nové lince,“ uvedl pro Novinky Ondřej Chlupáček, který je asistentem pražského radního pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě).

Vítězem veřejné zakázky, kterou dopravní podnik vypsal v roce 2021, se stala společnost SOR Libchavy s vozidlem SOR TNS 18 a s elektrovýzbrojí od firmy Cegelec.

„Autobusová linka 140 se tak změní na trolejbusovou 58, místo kloubových dieselových autobusů na ni budou vypravovány pouze kloubové trolejbusy. Celková hodnota této zakázky je 220,4 milionu korun,“ doplnil Chlupáček.

V Praze budou po 50 letech jezdit trolejbusy, linka povede přes Letňany a Čakovice

Domácí

Současně odkazoval na to, že již oznámené náklady ve výši 284 milionů korun byly vyčleněny na výstavbu infrastruktury pro samotnou trolejbusovou trať.

Zkušební provoz na části trati mezi Letňany a Čakovicemi odstartoval v sobotu, prozatím se jezdí jen o víkendech, a to trolejbusem dlouhodobě zapůjčeným z Hradce Králové.

V Praze se v trolejbusech jezdilo mezi lety 1936 až 1972. Po 45 letech od ukončení provozu trolejbusů byla v roce 2017 zprovozněna první nová zkušební trať v Prosecké ulici, o rok později začala fungovat pravidelná trolejbusová linka z Palmovky do Letňan. Na rozdíl od trolejbusů v minulém století odebírají současné vozy energii z trolejového vedení jen část cesty, zbytek zvládnou na baterie.

Výběr článků

Načítám