Článek
Mezi vybranými deseti úseky jsou například trasy z Proseku přes Vysočany, Libeň a Jarov na Ohradu, ze Spořilova na Želivského nebo po Strakonické ulici.
Zlepšit by se mohlo cestování rovněž z Michle přes Krč do Modřan nebo po Evropské ulici v Praze 6. V plánu jsou i změny na Vypichu, kde by mohla být rozšířena křižovatka a změněna délka cyklů, v nichž se na semaforech střídá zelená a červená.
Autobusy budou moci na tramvajové pásy
Dále budou zavedeny nové vyhrazené jízdní pruhy nebo nastanou změny v řazení jízdních pruhů. To se má týkat například trasy z Malešic přes zastávku Limuzskou k Úvalské. Na vybraných místech budou moci autobusy jezdit po tramvajových kolejích.
Na přípravu opatření chce město přidat Ropidu 500 tisíc korun, to ale musí ještě schválit radní. Ropid je městskou organizací, která pro metropoli plánuje a objednává veřejnou dopravu. Její provozní rozpočet se ročně pohybuje okolo 40 miliónů korun.
Praha letos prodloužila například pruh pro autobusy na Strakonické od Lahoviček do Chuchle a průjezdnost tramvají by se měla zlepšit například v Nuselské a U Plynárny, kde nyní dopravní podnik rekonstruuje trať.
V Praze je nyní zhruba 38 kilometrů pruhů pro autobusy, 12 kilometrů tramvajových kolejí oddělených od aut a 194 křižovatek, kde mají spoje pražské MHD přednost.