Článek
Pro návrh hlasovalo celé Spolu s výjimkou Jiřího Pospíšila (TOP 09), celé ANO s výjimkou Nachera a Radmily Kleslové, tři z 13 Pirátů a všech pět členů klubu STAN. Hlasů tak bylo 38 z 65.
Stalo se to na poslední chvíli, nový stavební zákon od července neumožní další změny územního plánu. Pokud by byly změny vydány, pozemky by se násobně zhodnotily. Před schválením podnětů varovali jak občanští aktivisté, tak mnozí zastupitelé.

Vizualizace hmoty objektu na náměstí Miloše Formana v Praze 1 od TaK Architects, kterou obsahuje materiál pro radní.
Ti u Formanova náměstí vinili své kolegy, že popírají předvolební sliby, když souhlasí, aby se z náměstí stalo všeobecně smíšené území, což by dovolilo komerční stavbu při rohu Pařížské a Bílkovy ulice.
Investorovi na ruku
Zástavba nad kolejištěm hlavního nádraží by měla být v režii investiční skupiny Penta. Podle návrhu společnosti CR-City, v níž je zastoupena Penta nebo České dráhy nebo Sudop Invest, se má změnit více než 10 hektarů převážně drážních pozemků kolem Fantovy budovy hlavního nádraží. Železnice by se ocitla v podzemí, sloupy či pylony mezi kolejemi by nesly zastřešení, na němž by měly vyrůst různé budovy. Mezi nimi Penta dala do úvahy i novou budovu Národní knihovny, i když podle ní půjde o věc dalších diskusí.

Protest v zastupitelském sále při čtvrtečním jednání.
Anna Vinklárková z Arniky poukázala na spěch, s jakým se podnět dostal na magistrát. Vznikl podle ní před polovinou dubna, za 14 dní už byla vypracována stanoviska a hlasovat příslušný výbor zastupitelstva. „Zástupci města dosud nevysvětlili, proč zrovna tato změna tak spěchá, že ji museli narychlo zahájit,“ řekla Vinklárková.
Náměstek Hlaváček spěch nevysvětlil. Na ustupování developerům ze strany samosprávy i státní správy poukázal senátor Marek Hilšer (nez. v klubu STAN), když mluvil o „korupčním kapitalismu“.

Jedna z vizualizací možné zástavby nad kolejištěm hlavního nádraží podle dřívější studie architekta Jakuba Ciglera.
Hlaváček přistoupil na návrh šéfa Prahy sobě Adama Scheinherra (Praha sobě), podle něhož má území pojednat mezinárodní urbanistická soutěž a veřejné architektonické soutěže se pak mají týkat i jednotlivých staveb.
Gabriela Lněničková (Piráti) žádala, aby rozvoj pozemků u hlavního nádraží mezi Vinohradskou třídou v Praze 2 a Seifertovou ulicí v Praze 3 byl v režii města se zapojením široké veřejnosti. „Plánují se zde významné stavby, zejména Nové spojení 2, podzemní stanice pro vysokorychlostní trať,“ uvedla Lněničková.

Pohled na kolejiště hlavního nádraží ze Španělské ulice.
Pro pořízení změny nakonec hlasovalo 48 zastupitelů z 65 napříč spektrem.