Hlavní obsah

Praha podpořila variantu železnice tunelem na letiště

Praha

Pražští zastupitelé ve čtvrtek podpořili jižní variantu trasy železnice, která má spojit Prahu s Kladnem a s Letištěm Václava Havla. Tato varianta počítá s vedením vlaků z Veleslavína tunelem pod střešovickým masivem až do Dejvic, tedy jižně od stávající železniční trati.

Foto: Letiště Praha

Terminál Letiště Václava Havla Praha

Článek

Od původní pozemní varianty nakonec město a Správa železnic ustoupily a byla vybrána varianta tunelu.

"Abychom pomohli ukončit desítky let rozprav, tak se přikláníme k tomuto návrhu. Navíc Praze bude vyhovovat, protože je to ta nejpřímější varianta. Rozvoj MHD a železnice je rozhodně tou cestou, kterou jít. Tuto železnici potřebujeme dostavět co nejrychleji," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

V jižní variantě povede tunel většinou v hloubkách více než 50 metrů pod terénem a zástavbou. Trať půjde podle plánu ve směru z Dejvic na Veleslavín postupně z hloubky 20 metrů pod povrchem až do hloubky více než 50 metrů.

Železnice z Prahy na letiště by měla vést více než 50 metrů pod zemí

Ekonomika

Pro ražbu bude zvolena technologie TBM. Podle dokumentu, který schválili zastupitelé, je nejpřívětivější pro stabilitu nadloží. "Zvolená varianta, technické řešení a hloubka tunelů jsou předpoklady pro maximální a nezměněný komfort lokality nad tunely, jelikož vibrační a hlukové ovlivnění je zcela zanedbatelné," píše se v materiálu.

Schválenou variantu doporučily jako nejlepší z posuzovaných znalecké posudky, které připravil tým z České geologické služby a tým odborníků z Ruhrské univerzity v Bochumi. Podle jejich závěrů vychází jižní varianta jako nejméně konfliktní vůči dotčenému území.

Související témata:

Výběr článků

Načítám