Článek
„Rozhodli jsme se elektrifikovat linky na letiště. Budou tam moct být velkokapacitní autobusy nebo trolejbusy. Je to i v rámci našeho klimatického závazku. Záměr by měl být realizován do tří let,“ řekl na pondělní tiskové konferenci náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Mělo by jít například o linku 119, která jezdí od stanice metra Nádraží Veleslavín na letiště Václava Havla. Elektrobusy by současně kromě plnění ekologického záměru měly mít až o 40 procent větší kapacitu než stávající autobusy.
Náklady na vybudování trati náměstek odhaduje na 230 milionů korun, dalších 600 milionů by mělo být následně vyhrazeno na nákup nových autobusů, kterých město plánuje pořídit až 20.
Linka je přetížená
Podle náměstka je linka v současné době přetížená. „Zavedením nového způsobu dopravy očekávám i zvýšení komfortu pro cestující,” dodal Scheinherr s tím, že Praha chce elektrodopravu po městě rozšiřovat.
Pražští radní na návrh náměstka Adama Scheinherra schválili, že by do roku 2022 měly Pražany a návštěvníky metropole dopravovat na letiště Václava Havla elektrifikované autobusy linky 119. Prahu bude křižovat 20 elektrobusů, které přijdou na 600 milionů korun. pic.twitter.com/dvDDM5q61u
— Hlavní město Praha (@PrahaEU) September 16, 2019
Magistrát chce pořídit elektrobusy s takzvaným dynamickým dobíjením. Vozy bude pohánět baterie, kterou bude možné za jízdy na některých místech dobíjet z troleje. Nové trolejové vedení chce Praha vybudovat obousměrně na některých místech v úseku mezi Nádražím Veleslavín, Dědinou a Terminálem 3. Trolej by měla mít v součtu délku 4,8 kilometru. Dobíjecí trolej by byla rovněž v obratišti na Veleslavíně a na letišti.
Trať by podle náměstka měla být využívaná i pro tramvaje a do budoucna by měla mít napojení i na plánovanou rychlodráhu na letiště, se kterou se počítá do roku 2028.