Článek
"Městské části budou mít nyní do konce dubna možnost návrhy připomínkovat, v květnu by měla být hotova finální verze tak, aby se s ní lidé mohli od června začít seznamovat," řekl Dolínek.
První varianta změn je označena jako modrá. V ní je nižší počet změn než ve druhém, oranžovém návrhu. Podle první varianty se má počet linek zvýšit z dnešních 21 na 25 a změny tras se mají dotknout desítky linek. Nově má například propojit linka 6 I. P. Pavlova a Strašnice, linka číslo 16 jet z Barrandova na Jarov a Nádraží Vysočany a Holešovice by nově propojila linka 14.
Oranžový návrh počítá s provozem 25 linek, změna trasy by se ale týkala 13 ze současných, vzniklo by pět nových a jedna současná by byla zcela zrušena. Tato změna počítá s vedením tras zmíněných v modré variantě, navíc by ale byla kupříkladu zrušena linka 20 a ze Sídliště Barrandov by nejezdila tramvaj číslo 14 na Václavské náměstí.
Doplňkový návrh jen k diskusi
K modré a oranžové variantě Ropid vypracoval ještě třetí, tzv. vídeňský model, který by snížil počet linek o čtyři na 17. Tuto variantu sice předloží radnicím, avšak zavádět ji neplánuje. "Jedná se jen o doplňkový návrh, který ukážeme radnicím, obsahuje totiž některé jejich návrhy změn, tak aby viděly, že jsme se jimi zabývali," řekl Tomčík.
Další razantní změny ve vedení tramvajových linek by podle Dolínka neměly v dalších deseti letech přijít. Drobné úpravy se ale dělat mohou.
Některé linky se mají vrátit
Praha naposledy udělala revoluční změny v roce 2012, kdy změnila trasy většiny tramvajových i autobusových linek. Současné návrhy počítají s částečným návratem před tyto změny - je v nich uveden například návrat linky 12 z Letné na nábřeží nebo obnovení linky 19.