Článek
„Rozhodl jsem se tak převzít iniciativu a udělám vše pro to, abychom zachovali funkčnost opencard a zároveň jednali dle zásad dobrého hospodáře,“ uvedl v pátek Hudeček.
V úterý primátor veřejně řekl, že Vašíčkovi důvěřuje. V květnu Hudeček mluvil o tom, že opencard by v přechodném období před otevřeným výběrovým řízením na nový systém mohly nahradit papírové kupóny nebo kolky.
Zdálo se, že se Praha chce s EMS rozejít poté, co v polovině června vyprší vzájemná smlouva. Papírové kupóny pro nové zájemce o levnější cestování pražskou MHD se měly objevit od 1. července, přičemž dosavadní držitelé opencard by ji mohli používat i nadále. Je jich zhruba 1,3 miliónu a představuje čtvrtý největší kmen držitelů čipové karty v ČR.
Firma nabídla vstup dalších investorů
Uvažovalo se, že by se na kartu mohl nahrát po otevřeném tendru nový levnější systém. Problém ale spočívá patrně v licencích a zdrojových kódech, které drží EMS. Dokonce za ně po městu chce necelých 100 miliónů korun, protože Praha neměla na přelomu let 2011 a 2012 zaplatit firmě za licenci na asi čtvrt miliónu vydaných karet.
EMS, která loni ovládla původní firmu Haguess, dosud s Prahou jednala o „odkupu části svého závodu“, čímž by město mělo nabýt majetková práva k opencard.
Cenu asi 370 miliónů korun však Praha odmítla jako přemrštěnou a vyzvala firmu, ať zveřejní podrobnosti své nabídky. EMS také přišla s nápadem, jak zajistit vstup dalších investorů do systému, a to přes městem nedávno založenou akciovou společnost Operátor Opencard. Praha by se pak s investory, patrně z řad bankovního sektoru, musela dělit o očekávaný budoucí zisk.