Článek
Ač radary zaznamenávají překročení povolené rychlosti například v některých tunelech, pokuty úřady posílat nemohou, protože by je řidiči mohli snadno napadnout právě kvůli servisu měřících přístrojů.
„Servisní smlouva skončila na konci loňského roku. Vypsané výběrové řízení bylo přerušeno zahájením správního řízení na návrh dodavatele Gemos Dopravní systémy, který podal námitky proti zadávacím podmínkám,” sdělila Novinkám mluvčí pražské Technické správy komunikací Barbora Lišková. Společnost Gemos měla námitky proti zadávacím podmínkám. Spor řešil antimonopolní úřad, výběrové řízení stále běží.
„Radary jsou plně funkční, stále měří rychlost vozidel na všech úsecích a jsou v provozu. Z právních důvodů napadnutelnosti výsledků měření a rizika hrozících soudních sporů s dalšími náklady nejsou řidiči překračující rychlost v daných úsecích správním orgánem obesíláni. Platnou certifikaci zařízení, kterým od počátku roku skončila, zajišťujeme v těchto dnech,” doplnila Lišková.
O které radary jde, odmítla potvrdit. Podle informací Novinek by se neměly od začátku roku vybírat pokuty z radarů v tunelech Mrázovka, Zlíchov a ve Strahovském tunelu, od srpna pak z radarů na Průmyslové, na Jižní spojce a v Poděbradské ulici. Od září přibyly další.
Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) míní, že certifikace budou v pořádku do několika týdnů. „Ale já bych řekl, že 80 procent úkolů toho radaru je zajišťovat bezpečnost pro provoz, a ne vybírat pokuty,” řekl Nově. Trestat nikoho nechce, podle něj nikdo neudělal žádnou chybu.