Článek
Podle ministra zdravotnictví Miloslava Ludvíka (ČSSD), který je také zastupitelem hlavního města, by při velmi striktním uplatňování legislativy nastala situace, že by se v Praze nemohly stavět nové tramvajové tratě a rekonstruovat stávající.
Toho se metropole obávala a uváděla, že hrozí rušení až 73 spojů. Obě strany si ale podle Ludvíka ve čtvrtek situaci vyjasnily a dohodly se na řešení.
„V oblasti nových tratí vítám postoj hygieny, že bude každá trať posuzována individuálně, a ne podle nějaké šablony. Bude se zohledňovat, co se v celém území odehraje,” řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).
Předpisy se možná změní
Například při výstavbě nové tratě na silnici, kde je nyní provoz automobilů i autobusů, nebudou hygienici posuzovat hluk z tramvají samostatně, ale v kontextu toho, že v místě díky nové trati ubude aut. Podobný přístup by měl platit i u rekonstrukcí současných tratí.
Praha nyní vyhodnotí, jak v posledních osmi letech snížila hlukovou zátěž z provozu tramvají. V příštích šesti měsících se také uskuteční odborné diskuse a na podzim případně přijdou zástupci Prahy s návrhy, jak by chtěli z pohledu tramvajové dopravy současné předpisy změnit.