Článek
Trasa by měla vést z Vinohradské ulice přes magistrálu mezi budovou Národního muzea a bývalým Federálním shromážděním, poté podél magistrály až před operu, kde zahne do ulice Politických vězňů až do ulice Washingtonova a následně před hlavní nádraží. Trasa by se měla na koleje napojovat mezi ulicí Bolzanova a Opletalova.
Město nyní projednává změnu územního plánu, která by stavbu trati umožnila, neboť území před hlavním nádražím je v něm vedeno jako park. Praha plánuje rovněž návrat tramvají na Václavské náměstí.
Změnu musí v budoucnu projednat a schválit mimo jiné ještě například pražští radní a zastupitelé. Dopravní podnik navíc musí vybudovat napojení trati z Vinohradské na nově položené koleje.
Nejdříve v roce 2025
„V současné době tak panuje shoda na trase mezi všemi dotčenými orgány,“ řekl Boháč. Novinkám dále dodal, že trasa je součástí plánovaného propojení Vinohradské s Václavským náměstím, kde by výstavba mohla začít už v letošním roce. Tramvaje před hlavní nádraží jsou podle něj výhledová věc, ke které by mohlo dojít třeba až kolem roku 2025.
Podle druhé navržené možnosti by koleje vedly k opeře po stejné trase jako u výše zmíněné varianty, ale potom by nesměřovaly před nádražní halu, ale až do Opletalovy ulice a dále na křižovatku s Bolzanovou. Poslední možnost navrhovala vést trať z Vinohradské na Václavské náměstí a potom do Opletalovy a k Bolzanově. Tyto obě varianty město zavrhlo.
Současné vedení hlavního města chce rovněž stavět trať z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí a napojit ji na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu.