Hlavní obsah

Praha má opět zásady územního rozvoje, bez nich by se nemohl stavět okruh

Praha

Pražští zastupitelé ve čtvrtek schválili zásady územního rozvoje, které se dotýkají dostavby vnějšího okruhu metropole, výstavby koridoru vysokorychlostní železnice či stavby paralelní dráhy na letišti Václava Havla. Zejména dostavba silničního okruhu naráží na odpor obyvatel obcí, v jejichž okolí by měla komunikace vést. Na základě jejich odporu platnost původních zásad zrušil Nejvyšší správní soud (NSS).

Foto: David Ryneš, Mapy.cz

Varianty možného pokračování obchvatu Prahy

Článek

Zásady rozvoje jsou nástrojem územního plánování na úrovni kraje, mimo jiné vymezují trasy silnic, dálnic nebo železničních koridorů. Rozhodnutí soudu se v minulosti dotklo nedostavěných částí vnějšího okruhu od Ruzyně přes Suchdol a Březiněves až po Horní Počernice a dálnici D1.

Nejdále je přitom dostavba části obchvatu v Běchovicích, která má ulevit dopravou zatíženému Spořilovu a dalším městským částem.

Varianta podle územního plánuSuchdol, Dolní Chabry, Březiněves, Ďáblice, Přezletice, Podolanka, Jenštejn, Radonice, Vinoř, Satalice, Černý Most, Horní a Dolní Počernice, Běchovice, Dubeč
Regionální variantaŘíčany, Úvaly, Brandýs nad Labem, Neratovice, Kralupy nad Vltavou, Kladno

Město se s výhradami vypořádalo

V diskusi ve čtvrtek zaznělo, že s trasou obchvatu nesouhlasí 11 radnic. Obávají se zhoršení životních podmínek a ekologie. Nejčastějším argumentem bylo, že trasa obchvatu byla naplánována před řadou let, kdy v její stopě nebyly obytné zóny. Nyní ale vede přímo zástavbou, což odpůrci odmítají.

NSS své rozhodnutí opíral o nedostatečné vyhodnocení vlivu na životní prostředí. Podobně rozhodl i v případě dalších krajů ČR. Praha se podle primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) v aktualizovaných zásadách s výtkami vypořádala.

Související témata:

Výběr článků

Načítám