Článek
„Celkově se pohyb lidí po městě utlumil na minimum. Lidé jsou zodpovědní a po městě cestují minimálně. S vyhlášením nouzového stavu nebyl propad tak rapidní, ale po zákazu pohybu osob bylo vidět velké snížení počtů cest Pražanů po městě,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Babiš se postavil za Hamáčka, nesouhlasí s Prymulou ohledně promoření
Podle dat, které má vedení hlavního města k dispozici, ubylo v centru města aut o téměř 35 procent, ve zbytku metropole pak o více než 29 procent. Největší úbytek se pak týká oblasti okolo nábřeží Ludvíka Svobody, kde provoz klesl o více než polovinu, a to z původních zhruba 35 tisíc aut na asi 16 tisíc aut denně.
Podobná situace je i na páteřních komunikacích, kromě Evropské ulice se snížil provoz i v ulici V Holešovičkách - z 90 až 100 tisíc na 60 tisíc aut denně.
Večer se jezdí víc
„Zajímavostí je, že se o dvě až tři hodiny posunuly ranní a odpolední špičky. Ráno jsou mezi devátou a 12 hodinou a večer mezi čtvrtou a osmou hodinou. Další zajímavostí je, že i přes celkový třetinový úbytek cestování autem po Praze jsme mezi osmou a devátou večerní hodinou zaznamenali větší provoz než normálně,“ doplnil Scheinherr.
Díky poklesu automobilové dopravy je teď také rychlejší a plynulejší provoz MHD, a to jak autobusů, tak tramvají, kdy zpoždění spojů kleslo až o 10 procent. Pražané naopak pro cesty po městě využívají ve větší míře alternativní prostředky, nejvíce pak kola. Sčítací sloup v Podolí například zaznamenal o 21 procent více cyklistů než v loňském březnu.
Řidiči jsou v Brně při nouzovém stavu jako utržení ze řetězu
Praha také využila nouzové situace ke sběru dat o využití zón placeného stání. Monitorovací vozidla v ulicích v současnosti pouze sbírají data pro případné zlepšení zón do budoucna.
Velký úbytek cestujících zaznamenala i samotná pražská MHD, kde jen v metru ubylo až milion cestujících denně.