Článek
Praha obdrží od státního fondu 80,4 miliónu na opravy a údržby silnic včetně těch, které dočasně nahrazují nedokončený vnější silniční okruh. Dalších 148,8 miliónu korun město obdrží na investice do oprav ulice Přátelství, sanaci Nuselského mostu a novou rampu na Jižní spojce.
„V případě, že Praha na komunikace zakáže vjezd kamiónů, tak nám stát peníze zase vezme,” uvedl Dolínek, který omezení nákladní dopravy v metropoli prosazuje. Vedení Prahy chce přes odpor ministerstva dopravy zakázat kamiónům sjezd do města na kterémkoliv místě Pražského okruhu a také jim úplně zakázat vjezd na Jižní a Štěrboholskou spojku, které nahrazují nedokončenou část okruhu.
Návrh omezení kamiónů momentálně magistrát připravuje. Po schválení radou ho bude muset schválit silniční úřad, který spadá pod státní správu. Není jasné, zda tak učiní. Do té doby Praha peníze ze SFDI přijme. „Pokud bychom přijali zákaz kamiónů, tak bychom poté následně řešili, jestli peníze budeme vracet, nebo ne,” řekl Dolínek.
Proti zvolené variantě omezení, počítající se zákazem na Jižní spojce, se v minulosti postavilo ministerstvo dopravy, policie a dopravci. Nákladní doprava se podle nich pouze přesune na středočeské komunikace, které na to nejsou uzpůsobeny. Podle sdružení dopravců Česmad je navíc na zásobování kamióny závislá řada provozů a obchodů na východě metropole.