Článek
„Chceme si posvítit na dopravu, která nemá v centru cíl své cesty a jen si tudy zkracuje cestu,“ sdělil Novinkám Scheinherr ke koncepci, kterou v pátek schválila městská rada.
Oblastí by mohli bez problémů projet jen rezidenti městských částí Praha 1, 2 a 5. „Ostatní Pražané, kteří budou potřebovat zajet do centra 'na otočku' nebo na návštěvu, budou mít stále tuto možnost, jen by museli odjet stejnou cestou, jakou přijeli,“ doplnil.
Nekácejte javor u Karlových lázní, protestovala skupina lidí v centru Prahy
Vedení města by chtělo vjezd aut omezit s pomocí kamer, které by monitorovaly registrační značky. Takové již jsou na Malostranském a Křižovnickém náměstí.
Nový dopravní režim by podle Scheinherra mohl začít fungovat už na podzim, kdy začnou stavební práce na zastávkách Karlovy lázně a Národní divadlo.
Nacher: Chybí nám alternativní trasy
Opoziční zastupitel a poslanec Patrik Nacher (ANO) připustil, že rozumím návrhům úprav na odlehčení centra z dlouhodobého hlediska. Kritizuje ale načasování změn. Nejprve je podle něj nutné, aby se posunulo budování alternativních tras.
„Mám pocit, že takhle koalice žije monotematicky jenom různým omezováním, blokováním a znepříjemňováním dopravy pro automobilisty, ale vypadává z toho priorita, kterou je dokončení vnitřního okruhu,“ řekl Novinkám.
Ze záměru plyne, že by se opatření mohlo dotknout například cestujících z Letné, Holešovic či Karlína na Smíchov. Nacher upozornil, že utrpí také obyvatelé vzdálenější míst dotčených městských částí.
„Doprava se chová jako voda - když ucpete jednu cestu, přesune se vám někam jinam,“ dodal.
Sněmovní volby Prahu ovlivní, může za to Babišova kampaň, míní Hřib
S omezením průjezdu centrem nepřichází město poprvé. Zkušebně ho provedlo v souvislosti s opravami na konci roku 2019. I tehdy sklidilo kritiku ze strany opozice.
Magistrát se hájil tím, že se tím urychlila doprava a loni zakázal levé odbočení z mostu Legií na Smetanovo nábřeží. Zároveň povolil na místě přilehlým restauracím vybudovat předzahrádky.
Obyvatelé ulice Divadelní a Karolíny Světlé, přes kterou lidé uzavírku objíždí, si však dodnes stěžují na zvýšení provozu v jejich ulicí.
Scheinherr podotkl, že by díky omezení provozu na mostu Legií mohlo v budoucnu proudit méně aut také v těchto ulicích.