Článek
Eskalátor by vedl od stanice metra Vyšehrad k podchodu pod vlakovou tratí o desítky metrů níže. Město si od projektu, který by podle ČTK vyšel na 318 miliónů, slibuje zlepšení propojení metra s tramvajovými tratěmi v Nuslích.
Pokud nyní chtějí lidé z Nuslí využít metro, musí vyšlapat 350 metrů dlouhé schody s převýšením 37 metrů, nebo se svézt tramvají na stanici I. P. Pavlova na druhém konci údolí, přes nejž se klene Nuselský most. Eskalátor by byl z větší části zahloubený, v horní části by byl visutý. Jízda po něm by trvala asi tři minuty.
Kromě velkých projektů, se kterými se nyní hlavní město pere, dává primátor Prahy prostor i malým, méně finančně náročným stavbám a nápadům.
„Je toho spousta. V tuto chvíli pracujeme na 50 řekněme mini projektech, které zlepší veřejné prostranství a ulehčí každodenní život Pražanů. Vždy to beru postupně, každá věc je nejprve nápad, záměr, projekt až pak stavba. Spojení Nuslí s metrem už je ve fázi záměru, kdy se nápad uchytil. Měřili jsme to a vzdálenost nahoru ke stanici metra Vyšehrad je zhruba totožná se schody na náměstí Míru,“ prozradil plány s venkovními jezdícími schody Právu primátor Tomáš Hudeček (TOP 09).
O jakých projektech se uvažuje |
---|
Eskalátor z Nuslí na Vyšehrad |
Digitální panel na všech zastávkách tramvají |
Hudba ve stanicích metra v centru |
Speciální povrch pro cyklisty v ulicích s dlažbou |
Déle otevřené toalety v metru |
Vypuzení bezdomovců z MHD |
Mezi další nápady, které vzbudily vášnivé reakce, je vypuzení bezdomovců z MHD. „Nyní se na tom pracuje a vypadá to dobře. Už tuto zimu by mohlo dojít ke zlepšení. Navýšili jsme peníze především preventivním složkám, které by měly tento palčivý problém řešit, tedy Naději, Armádě spásy a tak dále. Ty by měly být mnohem více interesované ve věci než restriktivní složky, tedy městská policie,“ vysvětlil svou představu Hudeček.
Panel na každé zastávce
I některé další projekty se týkají městské dopravy. Primátor by například chtěl na každé zastávce digitální panel, na který jsou cestující zvyklí například na Malostranské. Rovněž navrhl, aby některé stanice metra měly reprodukovaný hudební doprovod. „Zaujalo mě to v Barceloně a tady v Praze se přišlo ještě s nápadem, že by to bylo tematické. Například na Staroměstské by se mohla hrát vážná hudba vzhledem k blízkosti Rudolfina,“ vysvětlil primátor s tím, že hudební produkce by se trvale týkala jen vybraných stanic.
Cyklističtí aktivisté se též domohli realizace nápadu, podle kterého by se pro ně speciálně upravil povrch na některých místech, kde jsou v centru Prahy kostky. Ty by se vytrhaly a vznikl by tam povrch, který je například na Náplavce. „Takovým místem, kde by to bylo potřeba, je například Spálená ulice, ale vše je o ceně. S první návrhem jsem naprosto nesouhlasil. Očekávám mnohem levnější variantu,“ řekl Hudeček.
Některé nápady však na realizaci nijak výrazně nákladné nejsou. Například aby byly toalety otevřeny stejně dlouho, jako jezdí soupravy metra. Nebo oznámení o stavbě by mělo lidem, žijícím v postižených bytech, chodit do schránky sedm dní před jejím zahájením. „Také bych si přál, aby městská policie už vůbec nedávala pokuty. Ale aby tyto pokuty chodil vypisovat úředník. Nicméně k tomu je nutná změna zákona, to je ještě běh na dlouhou trať,“ dodal.