Článek
Patří mezi ně metro D z náměstí Míru v Praze 2 do Písnice. Trasa dlouhá 10,6 km za bezmála 100 miliard zahrnuje deset stanic a sloužit by měla za sedm let.
U metra jde o zásadní stavbu národního významu, která pomůže výrazně snížit emise v dopravě
První část linky z Pankráce na Olbrachtovu se začala stavět loni na jaře. Budoucí koalice podporuje spolufinancování výstavby podzemní dráhy státem. Tak to funguje například v Mnichově, Vídni či Budapešti. „Navíc jde o zásadní stavbu národního významu, která pomůže výrazně snížit emise v dopravě,“ stojí v dokumentu. Stejně tak by se stát měl podílet na budování vnitřního městského okruhu. I tomto případě jde o zásadní stavbu národního významu, kterou budou využívat nejen Pražané, ale i návštěvníci z ostatních regionů. Bez příspěvku státu nebude mít hlavní město na tuto klíčovou dopravní stavbu dostatek financí, varují politici.
V provozu je úsek z Troji přes tunelový komplex Blanka, Strahovský tunel, tunel Mrázovka, Barrandovský most a Jižní spojku, za níž provizorně pokračuje po začátku Štěrboholské radiály. Propojení na severovýchodě je v plánu.
Svoboda, Udženija, Pospíšil, Hřib… V radě Prahy usednou známé tváře
„Urychlete výkup pozemků pro okruh“
Koalice apeluje na ministerstvo dopravy, aby urychlilo výkup pozemků pro vnější silniční okruh kolem Prahy, který má mít 83 kilometrů a má spojovat 10 radiálních dálnic, a stavbu zbývajících úseků.
Za důležitý považuje i rozvoj železnice v Praze i navazujících tratí. Slibuje, že podpoří mj. dostavbu Vyšehradského mostu, stavbu Libeňského přesmyku, zkapacitnění trati do Běchovic, modernizaci trati do Berouna či výstavbu vysokorychlostních tratí a Nového spojení 2.
Peníze od státu žádá město také na výstavbu Vltavská filharmonie, která má vyrůst v Praze 7. V mezinárodní architektonické soutěži loni zvítězil návrh dánského studia Bjarke Ingels Group. Od podzimu architekti dopracovávají návrh do jeho finální podoby.