Hlavní obsah

Praha bude po Metrostavu vymáhat 9,5 miliónu kvůli propadu tunelu Blanka

Praha

Praha bude po Metrostavu vymáhat asi 9,5 miliónu korun za škody kvůli propadu tunelu Blanka. Metrostav pro hlavní město tunelový komplex staví. V částce je i poškození dobrého jména města a náklady na vypracování odborných posudků. Novináře v úterý o rozhodnutí rady hlavního města informoval mluvčí magistrátu Jiří Wolf.

Foto: Petr Horník, Právo

Propadlá země u budovy ministerstva kultury

Článek

Tunel Blanka se již potřetí propadl v červenci. Zatím nebyly stanoveny příčiny. Báňský úřad chce šetření uzavřít asi do měsíce.

Částka, kterou bude magistrát po Metrostavu požadovat, vyplývá podle Wolfa z výdajů, které dosud město s nehodou mělo, například za objednání znaleckých a odborných posudků. Praha už dříve vyčíslila výši škod na zhruba 5,9 milionu korun. Město ale bude vymáhat také peníze za "poškození dobrého jména Prahy". Tato částka je podle Wolfa nižší než přímé náklady. Údajně činí asi 3,5 milionu korun.

Mluvčí Metrostavu František Polák zatím nechtěl usnesení rady komentovat. "Neznáme jeho náplň, budeme proto čekat na písemné vyrozumění a pak se k němu vyjádříme," řekl.

S Metrostavem bude nyní o zaplacení částky jednat odbor městského investora. Termín, do kdy by měla firma zaplatit, nebyl podle Wolfa stanoven.

Podle důvodové zprávy připravené na úterní jednání radních Praha očekává, že dostane výsledek šetření báňského úřadu na začátku listopadu. Dosavadní analýzy, které si magistrát zadal, ukazují, že za nehodu nemohou chyby v projektové dokumentaci ani v geotechnických průzkumech. "Stejné poznatky, byť neoficiálně sdělené, má i báňský úřad," dodává zpráva.

Podle důvodové zprávy připravené na úterní jednání radních Praha očekává, že dostane výsledek šetření báňského úřadu na začátku listopadu. Dosavadní analýzy, které si magistrát zadal, ukazují, že za nehodu nemohou chyby v projektové dokumentaci ani v geotechnických průzkumech. "Stejné poznatky, byť neoficiálně sdělené, má i báňský úřad," dodává zpráva.

Brzy po nehodě ale báňský úřad označil za hlavní možné příčiny chyby v dokumentaci a nedodržování technologie. Geologické příčiny označil tehdy jako méně pravděpodobné. Tunel Blanka se během stavby propadl už třikrát. Dvakrát vznikl kráter ve Stromovce, naposledy se půda propadla u ministerstva kultury v Praze 6.

Související témata:

Výběr článků

Načítám