Článek
„Ráda bych, aby Praha komunikovala navenek jednotně, atraktivní, hravou, ale hlavně zapamatovatelnou formou,” přiblížila primátorka Adriana Krnáčová (ANO).
Tematicky by se na poutačích měly objevovat informace pro turisty i opatření města, která mají dopad na život obyvatel.
„První vlaštovku jsme již vypustili, jistě jste v metropoli zaznamenali kampaň k zákazu používání vozítek segway a podobně chceme komunikovat i další témata, jako jsou židličky ve veřejném prostoru, Lítačka, Smart cities a další,” dodala primátorka.
Město chce témata prezentovat v rámci městského mobiliáře, v MHD, na citiboardech a rovněž na sociálních sítích. Celkem by mělo jít o 11 témat, která budou přibývat postupně. Pro vizuální komunikaci vznikne i oddělení magistrátu.
Fuksa, který je autorem vizuálů, byl časopisem Computer Arts zařazen mezi 20 nejlepších mladých grafických designérů.
„V roce 2012 spolupracoval na online kampani Baracka Obamy,” připomněla ředitelka odboru komunikace a marketingu Jana Berková.
Opoziční kritika
Podle opozice jsou plakáty i nové oddělení zbytečné.
„Kladu si otázku, jak velký rozpočet bude na podobné akce ve finále vyčleněn a proč Praha potřebuje speciální nové oddělení pro vizuální komunikaci,” řekla ČTK místopředsedkyně ODS a pražská zastupitelka Alexandra Udženija. Podle ní jen ANO marketingově prodává prázdná hesla.
„Bohužel plakáty nestačí. Pořád čekám na týmy profesionálů, kteří podle předvolebních slibů Prahu pořeší. A kde nic tu nic. Co bude stát Lítačka, nevíme, metro D je odloženo, stavba Pražského okruhu nebude zahájena. Hlavně že máme plakáty. Plakáty ještě nikdy nic nepostavily a ani nepostaví,” uvedl místopředseda zastupitelského klubu TOP 09 Jiří Nouza.