Článek
V případě, že radní materiál schválí, zašlou své stanovisko Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které stavbu okruhu připravuje. Pražský okruh má podle dosavadních plánů měřit přes 80 kilometrů, v provozu je asi polovina.
Dostavba Pražského okruhu se opět posouvá
Původní návrh trasy úseku označovaného 520 z roku 2009 počítal s tím, že silnice povede po povrchu. Na základě diskusí s radnicemi a městem byly následně rozpracovány kromě původního návrhu řešení ještě další dvě varianty. Všechny mají stejnou trasu, ale nové dvě se od původní liší právě zahloubením či výstavbou tunelů.
Zahloubená varianta znamená, že všude, kde to je možné, by silnice vedla pod zemí, a to průměrně až osm metrů. Estakáda Třeboradice by pak byla snížena dokonce o 17 metrů.
Třetí varianta pak kromě zahloubení navrhuje stavbu tří tunelů, a to Vinoř o délce 1,3 kilometru, Veleň, který by měřil 450 metrů, a Třeboradice s délkou dva kilometry. Která varianta bude nakonec vybrána, není jasné.
Držel mě za ruku a zachránil mi život, děkovala hasiči žena ze slisovaného auta
Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které jej mají propojit s vnitřním městským okruhem, který buduje Praha. Proti stávajícímu trasování Pražského okruhu dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.