Hlavní obsah

Praha 6 si stěžuje na nové metro a požaduje změny

Novinky, jas
Praha

Necelý měsíc po otevření nového úseku trasy A pražského metra se proti řešení dopravy ohradila Praha 6 s tím, že odmítá být „pokusným králíkem” dopravního podniku a Ropidu, který dopravu v Praze a okolí organizuje. Otevření metra totiž pochopitelně změnilo i organizaci části povrchových linek.

Foto: Petr Horník, Právo

Lidé ve stanici Nemocnice Motol při slavnostním otevření

Článek

Městskou část, které se otevření nového úseku metra dotklo nejvíce, trápí nejen nedořešené parkování v oblasti nových stanic, ale i omezený takt metra v nově otevřeném úseku. To podle ní komplikuje dopravu lidí mířících na letiště, kteří musí na Dejvické vystoupit a počkat na další soupravu, neboť v úseku Dejvická-Petřiny jezdí pouze každý druhý spoj.

„Naprosto odmítáme, aby davy cestujících, kteří se chtějí dostat na letiště, musely na Dejvické vystupovat, poté čekat na nový spoj, který jezdí dopoledne v intervalu 10 minut, odpoledne 6 minut, a teprve poté mohly pokračovat v cestě,” okomentoval jednu z výhrad starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09).

S pochopením se nesetkalo ani přemístění části autobusových linek z Dejvické, které přináší podle městské části řadě cestujících zvýšení počtu přestupů.

Otevření nového úseku metra na trase AVideo: Novinky

„Obyvatelům i radnici Prahy 6 dochází trpělivost s nekoncepčními projekty, které dopravu spíše komplikují, než aby ji zlepšovaly. To je i případ zavedení jízdního pruhu na Evropské nebo přestupní terminál na Vypichu, kde ale není přímá návaznost na metro a musíte na jeho stanice popojet z Vypichu autobusem,” uzavřel starosta.

Zklidnění provozu bylo podmínkou k získání dotace

Společnost Ropid se podle mluvčího Filipa Drápala připomínkami zabývá a zvažuje i případné úpravy. Na druhou stranu připomíná, že například zklidnění Vítězného náměstí, kde se nachází stanice Dejvická, bylo jednou z připomínek Prahy 6 a zklidnění provozu na Evropské ulici podmínkou toho, aby Praha mohla získat na stavbu metra unijní dotaci. Vyhrazený pruh denně v jednom směru využije až 500 autobusů.

„Ponecháním autobusů na Evropské bychom popřeli smysl metra a ohrozili získání mnohamiliardové dotace od EU,” připomněl Drápal s tím, že existence pruhu zkracuje ve špičce jízdu o pět až sedm minut.

Podobně odmítl i kritiku ohledně napojení metra na terminál na Vypichu. „Terminál pro autobusy slouží především jako odstavná plocha pro autobusy směřující od Jihozápadního Města, které jedou přes stanici metra Nemocnice Motol. Není tak pravda, že by lidé při cestě na metro museli navíc přestupovat,” dodal na vysvětlenou.

„Co se týče intervalů metra, prověřujeme jednotlivé varianty případné změny a předložíme je k projednání v rámci hlavního města Prahy včetně propočtů případných nových nároků na rozpočet,” konstatoval mluvčí, podle něhož Ropid bude řešit celou záležitost s radním pro dopravu Petrem Dolínkem (ČSSD). Prioritou Ropidu je nicméně „dostat cestující do veřejné dopravy”. Se stanoviskem Ropidu se ztotožňuje i dopravní podnik a pražský magistrát.

Nosiči a chybějící eskalátor

Rozruch při otevření stanic okamžitě vzbudil chybějící eskalátor na Veleslavíně, kde prozatímně pomáhají lidem cestujícím na letiště s objemnými zavazadly nosiči. Město již oznámilo, že eskalátor nechá dodatečně vybudovat. [celá zpráva]

Veřejnost upozornila i na další diskomfort v podobě umístění zastávek povrchové MHD či chybějící zastřešení vstupu do vestibulu, které může být problematické zejména v zimě.

Související témata:

Výběr článků

Načítám