Článek
"Na Nuselském mostě byl zaznamenán pokles průjezdu vozidel. Řidiči si totiž hledají objízdné trasy a na těch pak naopak narůstá doprava. V ranní špičce je to podle předběžných výsledků o 12 procent, což je přibližně o 1200 aut. V odpolední špičce je to dokonce o 25 procent, což tvoří 1600 automobilů," uvedla městská část s tím, že komunikace, které řidiči využívají jako objízdné trasy, kapacitně nestačí.
"Z tohoto důvodu chce radnice Prahy 4 požádat magistrát o ukončení tohoto experimentu, který má bohužel negativní dopad na celkovou dopravní situaci na území Prahy 4. To má samozřejmě dopad přímo na obyvatele těchto částí a my nechceme dopustit, aby se zhoršila jejich životní úroveň,“ uvedl zástupce starosty pro dopravu Martin Hudec. Experiment je přitom plánován na půl roku, poté by mělo dojít k vyhodnocení dopadů.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_F/8Pb3Gh.jpeg?fl=cro,0,0,800,450%7Cres,1200,,1%7Cwebp,75)
Mapa zúžení magistrály ze čtyř na tři pruhy
:. Mapa zúžení magistrály ze čtyř na tři pruhy
O snížení počtu pruhů na magistrále ve směru od Nuselského mostu magistrát rozhodl v březnu letošního roku. Snažil se tím vyjít vstříc druhé městské části, jejíž obyvatelé žijící v bezprostřední blízkosti si dlouhodobě stěžovali na překračování hlukových limitů.
Legerovou ulicí denně projede až 100 tisíc aut, kvůli kterým byly podle radnice Prahy 2 překračovány denní limity škodlivin v ovzduší průměrně o 21,4 procenta.