Článek
Stavaři obnovili práce třeba na křižovatce Prašný most nedaleko stanice metra Hradčanská a na výjezdu na Letné. Na místě byli vidět dělníci, kteří dělali přípravné práce. Kolem 8.00 na Prašném mostě sundávali zábrany z překližky, kterými byly od konce loňského roku zajištěny vjezdy do tunelu.
Spor Prahy a stavařů se dostal k rozhodčímu soudu poté, co Metrostav 7. prosince loňského roku stavbu tunelu přerušil. Důvodem byly především neproplacené faktury, ale i to, že Praha jako investor neschválila další postup prací.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Praha tvrdila, že peníze na faktury má, podle radních ale hledala zákonnou cestu, jak je uhradit. Do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že jsou smlouvy s Metrostavem neplatné.
Část dlužných peněz již Praha splatila
Arbitři nedávno otevřeli cestu k dokončení tunelu. Rozhodli, že Praha musí zaplatit zhruba čtyři miliardy korun, mimo jiné za faktury z minulosti, s jejichž proplacením město kvůli možnému střetu se zákonem váhalo.
Část dlužných peněz přišla v pondělí Metrostavu na účet. Stavební firmě soud uložil, aby dokončil práce do pěti měsíců. Soud zároveň konstatoval, že smlouvy platí.
Praha předpokládá, že tunel bude zprovozněn v září. Opozice ale mluví o tom, že první auta Blankou projedou až na konci roku. Vedení města to odmítá.
Dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), si vyžádá 36 miliard korun. Původně měla stát zhruba o deset miliard korun méně a sloužit řidičům už v roce 2011.