Článek
„Pohřeb je zamýšlen jako veřejný a je určen nejen pro rodinu a přátele, ale i pro všechny fanoušky, kteří budou chtít přijít a rozloučit se,“ uvedl.
Režisérka komedie století
Poledňáková byla režisérkou mnoha dětských a rodinných filmů, k nimž si většinou psala také scénáře. Na přelomu 70. a 80. let natočila několik komedií, které jsou u diváků oblíbené dodnes.
Mezi její nejoblíbenější filmy patří zejména televizní snímky Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny. Film S tebou mě baví svět z roku 1982 byl na základě divácké ankety vyhlášen koncem 90. let nejlepší českou veselohrou 20. století.
„Pro žánr rodinného filmu jsem se rozhodla, protože jsem chtěla natočit nějaký film, na který bych šla ráda já i můj syn. Když jsem chodila na některé dětské filmy, nudila jsem se. Chtěla jsem dělat filmy, které si užijí jak děti, tak rodiče. Moje filmy mají společné to, že jsou tam paralelně roviny, kterým rozumí jenom děti, a roviny, kterým rozumí jenom dospělí,“ uvedla v rozhovoru roce 2006 pro Novinky.cz.
Děti nic nepředstírají, říkávala Marie Poledňáková
Do režisérčiny filmotéky patří třeba také snímky Královské usínání, Královský gambit, Škaredý podzim 1938, Pražský chodec, Kotva u přívozu, Zkrocení zlého muže či Dva lidi v zoo.
Za filmovou kameru se Poledňáková vrátila počátkem nového tisíciletí po 15 letech a natočila úspěšné komedie Líbáš jako bůh a Líbáš jako ďábel.
První z nich z roku 2009 se stala trhákem, když ji v kinech vidělo přes 900 000 diváků. Snímek získal Českého lva pro nejúspěšnější divácký film roku 2009. Volné pokračování Líbáš jako ďábel se stalo divácky nejúspěšnějším českým filmem o tři roky později.
Vedle filmařiny se Poledňáková věnovala také aktivnímu psaní. Velká část filmů má i knižní podobu. Knihy se dosud velmi dobře prodávají.
Poslední roky již Poledňáková nepracovala, neboť jí to neumožňoval vážný zdravotní stav. Na veřejnosti se prakticky neukazovala.