Článek
„Z pohledu dopravy se jedná o zákon roku. Můžeme urychlit přípravu staveb dopravní infrastruktury, ale i infrastruktury energetické,“ představil návrh ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy v jedné osobě Karel Havlíček (za ANO).
Změna má zjednodušit povolovací procesy a má zajistit zrychlené vyvlastňování pozemků. Úřady tak budou mít nově danou lhůtu od zahájení vyvlastňovacího procesu na stanovení ústního jednání s majiteli.
Hamáček je pro pomoc Smartwings. Státní záruka prý bude levnější než dávky

Kromě toho návrh počítá s tím, že v případě výkupu stavebních pozemků a staveb bude moci vlastník dostat až jedenapůlnásobek znalecké ceny.
Návrh také zavadí jednotné závazné stanovisko u záměru staveb, u kterých bylo provedeno posouzení vlivu na životní prostředí.
Novela by měla umožnit i vyhotovení jednoho znaleckého posudku pro více pozemků a staveb k ocenění jejich hodnoty. Využitelné budou až tři roky.
Doprava v Praze se v pracovní dny vrací do stavu před omezeními

Poslanci z vládních i opozičních stran předložili k novele řadu pozměňovacích návrhů. Pirát Lukáš Černohorský ji navrhl smést ze stolu.