Hlavní obsah

Poslanci poslali do dalšího čtení zákon, který omezuje hlasitou reklamu

Praha

Sněmovna ve středu v prvním čtení podpořila návrh, který televizím zakazuje vysílat hlasitou reklamu, teleshopping nebo označení sponzora pořadu. Hlasitost reklamy by nově neměla přebít zvuk předcházejícího nebo následujícího vysílání. Za nedodržení by hrozila sankce od 10 tisíc do pěti miliónů korun.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Na dodržování předpisu by dohlížela Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která by vyhláškou stanovila technické záležitosti a podrobnosti zákazu. Televize by podle novely nesměly vysílat více nahlas ani znělky, které oddělují reklamu a teleshopping od ostatních částí vysílání.

Poslanci původně chtěli podpořit novelu ve zrychleném režimu již v prvním čtení, ale vláda měla k jejich návrhu zákona připomínky. Vadilo jí například to, že předloha v rozporu s ústavními požadavky nevymezuje konkrétní věci, které by měly být vyhláškou upraveny. Není například jasné, jak by se hlasitost měřila a podle jakých technických norem.

Vláda předkladatelům také vytkla, že nevyčíslili dopady do provozních nákladů rady, které by přibyla nová agenda, ani do provozních nákladů televizních stanic, které budou muset přizpůsobit svoji vysílací techniku. Podle nových odhadů autorů návrhu by RRTV musela vynaložit asi 200 tisíc korun.

Anketa

Vadí vám hlasitá reklama v televizi?
ano
98,7 %
ne
1,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 9520 čtenářů.

Výběr článků

Načítám